cd/dvd drive aanvaart geen cd's of dvd's

ik heb hier gedurende een geruime tijd al het  probleem  op de Windows8.1 dat de  drive  geen cds en dvd's meer aanvaart ook  heb ik  al de vooropgestelde oplossingen aangebracht hier ..echter gaven deze géén  beterschap...

het komt er op neer dat de interne drive's het wel doen op een desktop pc met XP of zelfs op de Windows 7 maar hier onder de Windows 8.1 pro 64bit  weigeren ze dienst .....sluit ik echter een externe usb drive aan dan worden dezelfde cd's en dvd's  wel herkend  !

een herstelpunt of een vernieuwing  van het systeem zelf geeft ook geen oplossing ..!

het opnieuw installeren van deze Windows is geen optie omdat ik van een Windows 7 de upgrade gedaan heb naar de Windows 8  pro x64 met media center en daarna de upgrade naar de Windows 8.1 pro x64 bit  met media center ..

het is hier duidelijk een hardware conflict .....raar dat echter de  drive's in het bios herkend worden ..ook staan deze vermeld in apparaatbeheer  en zie ik ze ook via de verkenner !

maar ze doen het in de meeste gevallen dus niet ....soms wel ja maar dit is dan  1/100  !

geef ik de opdracht om het bestuuringsysteem  dus met andere woorden naar een betere driver te laten zoeken  dan krijg ik de melding " er is geen betere""

start ik de probleemoplosser geeft deze de melding  " dit apparaat werkt perfect """

hopende op een oplossing  groet ik u ...

alias :  Qtex

*ik heb deze vraag tevens al eerder gesteld gehad in iemand anders zijn topic waarnaar ik verwezen werd toen ik een nieuwe vraag wilde plaatsen !!

maar aangezien dat topic uit 2011 was vermoede ik al dat mijn vraag onbeantwoord ging blijven en mijn vermoeden was juist ...

**ook weet ik niet zeker of ik dit onder Reparatie en herstel diende te plaatsen !

* Probeer een lager paginanummer.

* Voer alleen getallen in.

* Probeer een lager paginanummer.

* Voer alleen getallen in.

Beste Q-Tek,

Bedankt voor je vraag. Jammer om te horen dat je nogmaals problemen ondervindt met je optical drive. Je hebt al veel geprobeerd om het probleem op te lossen, maar tevergeefs. Het komt voor dat hardware veroudert. Het is aan de fabrikant om stuurprogramma's te schrijven (in jou geval voor je optical drive), zodat het werkt op de juiste onderliggende architectuur. Je vermeld dat het vanaf Windows XP werkt. Fabrikanten verdienen hun geld doordat mensen nieuwe producten aanschaffen en ze willen niet voor altijd een product wat al jaren op de markt is laten ondersteunen. Waarschijnlijk is dit bij jou het geval. Ik wil je daarom adviseren om contact op te nemen met de fabrikant. Misschien hebben zij een alternatief stuurprogramma beschikbaar.  

Met vriendelijke groet,

Rick N.,
Vision Verrify

borntolearn.mslearn.net
microsoft.com/learning

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

sorry DummyArbiter010

maar het feit dat deze drive dus ook werkt als deze aangesloten word op een Windows7 professional  zegt mij dan dat deze drive toch niet zo oud is als jij laat vermoeden ....je herhaalde  dat deze enkel op de XP zou werken maar ik vermelde in mijn vraagstelling al dat deze dus ook op een Windows 7 kon gebruikt worden !

**nu heb ik gisteren avond zelfs hier  de beschikking gehad over een andere desktop pc met de Windows 8 er op .....de eigenaar er van gaf me de toestemming om mijn drive  in te bouwen in zijn systeem !

wel  blijkbaar  was deze drive dus niet te oud want toen ik de desktop opstarte gaf deze aan dat er nieuwe hardware gevonden was  ,nadat deze geinstalleerd was verscheen de drive mooi op het scherm in de verkenner  en kon deze gebruikt worden .....

*waar ligt nu het probleem met deze drive ?

waarom word deze wel herkend in een Windows 8 pro x64 en Niet in een Windows 8.1 pro x64 bit

duidelijker kan ik het dus niet vermelden dat de drive  dus wel gewerkt heeft tot dat ik destijds besloot om ook de upgrade te doen naar de Windows 8.1. 

destijds toen ik de upgrade  advisor  starte gaf  deze de melding dat er géén conficterende  programma's of hardware aanwezig was  ik herinner me in feite ook dat de drive  de eerste weken na de upgrade Windows 8.1 wel werkte ...het probleem is dus ontstaan na een bepaalde update ?

m.v.g.

Qtex

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Dag Qtex, je zegt aan het begin van de thread dat je al "geruime tijd" dit probleem ondervind? Hoe lang ondervind je dit probleem al precies? Is dat vanaf het moment dat je WIndows 8.1 geïnstalleerd hebt?

Verder: hoe is de DVD-drive intern in de computer aangesloten? Via een brede platte IDE-kabel of via een SATA kabel. In het eerste geval dien je rekening te houden met Master/slave configuratie jumperinstellingen op de DVDROM, en mogelijk ook met welke aansluiting op de IDE kabel je gebruikt (als je cable-select IDE kabels gebruikt).

Als je een SATA DVD-rom hebt, controleer in de handleiding van het moederbord of er mogelijk sommige SATA poorten bij zitten die geen DVDROM's ondersteunen (meestal ondersteunen de RAID poorten deze niet, namelijk).

Als het in 1 van de 100 gevallen wel werkt, dan kan een update eigenlijk niet het probleem zijn, gezien de DVD-drive dan in 100 % van de gevallen volledig niet zou moeten werken. Door het systeemherstel te doen, heb je trouwens de laatste updates verwijderd.

Om Windows even uit te sluiten, raad ik aan om eens te proberen op te starten vanaf de Windows 7 DVD. Dus als je de computer aanzet met de Windows 7 DVD erin, dan zou je bij het opstarten een melding "Druk op een toets om te starten vanaf de DVD" moeten krijgen. Als het lukt, hoef je enkel maar te starten tot het hoofdmenu met de installatie-opties. Doe niets maar haal dan de DVD er terug uit en start opnieuw op. Als het opstarten vanaf de DVD ook niet lukt, dan lijkt me dat er een hardware probleem aanwezig is.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

het probleem is er telkens weer nadat er voor de Windows 8.1 update's opgehaald zijn ....

in feite is het zo dat ik een upgrade gedaan heb van af de Windows 7 pro x64 naar de Windows 8 pro x64 daarna werd de Windows 8 dan weer geupgrade naar de Windows 8.1 pro x64...de eerste weken dat ik over de Windows 8.1 beschikte werkte de drive gewoon ...zonder problemen vast te moeten stellen ...

telkens er nu update's opgehaald worden  ( ook is dit weer gisteren avond geweest en stelde ik dus wederom vast dat mijn drive deze morgen niet meer reageerde bij het plaatsen van een cd of dvd ) diende ik dus een paar stappen te doen voordat de drive wederom herkend word ...

deze stappen zijn ..

*-in het register eerst een verwijzing aanmaken naar de upper/lowerfilters ...gevolgt door een systeem start.

*-na dat het systeem herstart is dien ik deze vermelding betreffende de upper/lower filters terug te verwijderen ...ook hier dien ik het systeem te herstarten ...(uit te zetten ).

*-dan dien ik de Sata kabel en de stroom kabel  te ontkoppelen van de drive

*-en weer op te starten nadat de kabels terug verbonden zijn ...dan pas is de drive terug te gebruiken .

opstarten vanaf de drive met een installatie dvd  eender welke Windows is geen probleem  indien de drive  dus gewoon te benaderen valt ...

ik heb nooit gesproken over een systeemherstel met een vernieuwing bedoel ik dus met behoud van bestanden ...

de Poorten staan hier niet op Raid .

m.v.g.

Qtex

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Dag Qtext, in je eerste reactie zeg je: "een herstelpunt of een vernieuwing  van het systeem zelf geeft ook geen oplossing ..!", vandaar dat ik ervan uitging dat je systeemherstel gedaan had.

Welke Upperfilters en Lowerfilters zet je terug? Het is mogelijk dat er een brandprogramma geïnstalleerd is dat een achtergrondprogramma gebruikt om deze waardes te wijzigen, maar dit eventueel niet op de juiste manier doet.

Standaard staan er in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} geen upperfilters en lowerfilters items. Tenzij er een programma van derden geïnstalleerd is dat deze toevoegt (zoals brandprogramma's).

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

http://support.microsoft.com/kb/314060  de oplossingen voorgesteld in deze link heb ik eerder dus geprobeerd ...het zijn  tevens ook deze waardes betreffende de upper / lower filters  die ik bedoelde ...

dus we spreken hier beiden over dezelfde  ...

standaard stond er inderdaad geen vermelding naar de Upper /LowerFilters  en diende ik deze eerst aan te maken ...

er stond echter wel een vermelding naar een LowerFilters  REG_MULTI_SZ  met de waarde PxHIpa64 deze diende ik eerst te verwijderen ...

mocht deze dan niet verwijderd worden...en diende deze behouden te blijven ..  dan werk ook de drive niet meer ...

m.v.g.

Qtex

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

PXHLPA64 behoort bij een brandprogramma van "Sonic". Dus als je een brandprogramma daarvan hebt, controleer dan eens of er daarvoor nog updates beschikbaar zijn.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

ik heb helemaal geen brandprogramma van "Sonic "op deze pc staan ....ik had we eens Deamon tools gebruikt  om een virtuele drive station te verkrijgen maar deze werd  nu vervangen door dat ik Power.Iso  gebruik . ..

dus als ik je goe begrijp dan mag ook deze LowerFilters  REG_MULTI_SZ  met de waarde PxHIpa64  NIET  aanwezig zijn !

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Soms gebruiken andere brandprogramma's onderdelen van Sonic, waardoor deze lowerfilter waarde toegevoegd wordt. Van Daemon Tools weet ik niet zeker of deze ook die waarde gebruikt. Het is in elk geval zo dat als Windows kaal geïnstalleerd is, er zowel geen upperfilters sleutel als lowerfilters sleutel aanwezig is.

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

zoals eerder meegedeeld werd  betreft het hier om een Windows 7 pro x64 te gaan die vermits het aankopen van de toen beschikbaar gestelde Windows 8 upgrade aankoopversie van 30€ via een digitale download  Geupgrade werd naar de Windows 8 pro x64 bit nadien verkreeg ik dan ook de mogelijkheid om er gratis het media center er aan toe te voegen ...later werd dan de Windows 8+ media center geupgrade naar de huidige Windows 8.1 Pro x64 bit met het Media Center .....dus  van een verse installatie kan er hier niet gesproken worden ...

dit is dus ook niet haalbaar denk ik dan ...ook al bied Microsoft  de mogenlijkheid om in het bezit te komen van de Windows 8.1 dvd , usb stick of de iso

zie hier ....http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-refresh-media

       

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

* Probeer een lager paginanummer.

* Voer alleen getallen in.

* Probeer een lager paginanummer.

* Voer alleen getallen in.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 31 januari 2021 Weergaven 228 Van toepassing op: