Hoe rechstreeks scannen vanuit word 2013?

Vroeger had ik een extra knop in het lint, macro, om rechstreeks te scannen vanuit word 2010.

Hoe maak ik deze aan in word 2013?

Antwoord
Antwoord
Ik vermoed dat die knop het resultaat was van een invoegtoepassing of (zoals je aangeeft) een macro, die wellicht geleverd was door de maker van de scanner. De scan functionaliteit, die vroeger in Word zat, is er (meen ik) bij versie door MS 2007 uitgehaald en er is bij mijn weten nooit wat van MS voor in de plaats gekomen. OCR werkt voor 2010 heel goed via MS One Note. Ik heb geen manier om te verifiëren hoe dat met Office 2013 zit. Zoek evt. op Google naar OCR Scannen met OneNote of iets dergelijks.

David

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Antwoord
Antwoord
Dirk,

Als je papieren brieven als tekst in Word wilt opslaan, moet je ze OCR behandelen (Optical Character Recognition). Dat is de enige manier dat je een papieren brief als tekst in een Word bestand kunt opslaan. Zoals reeds doorgegeven, OneNote werkt beter dan Word ooit OCR kon scannen.
Als je een afbeelding van de brief wilt opslaan, is scannen via Word en dus naar een Word document net als scannen via OneNote een omweg. Je slaat immers een afbeelding op in een tekstverwerker. Scanners maken van een gescande brief een JPG (sommige oudere nog een BMP of Tiff - maar dan is de scanner ECHT aan vervanging toe) bestand van ingescande afbeeldingen. Je kunt dat bestand vervolgens een naam geven die met je dossier administratie overeenkomt (afgezien van de extensie JPG) en zo alles digitaal opslaan. Nieuwere scanners hebben de mogelijkheid om een dergelijke scan (een afbeelding van een brief) meteen als een PDF op te slaan, wat feitelijk niets uitmaakt, alleen is een PDF soms wat makkelijker op het scherm te krijgen en te lezen dan een JPG.

Volgens mij maak je het nodeloos gecompliceerd om het maar bij de oude manier te houden. Progress... vooruitgang! :-) Overschakelen op PDF scans van binnengekomen papieren brieven.

David

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft dit niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

 
 

Vraaggegevens


Laatst bijgewerkt 7 oktober 2021 Weergaven 5.704 Van toepassing op: