DVD-spelare/brännare borta efter att installerat Windows 8. HAR LÖST SIG, SE INLÄGGET

Jag köpte en ny laptop Toshiba för nån vecka sen och uppdaterade den från Window 7 till 8 igår. Nu hittar jag inte DVD-spelare eller brännare. I enhetshanteraren vid DVD/CD-ROM-enheter får jag meddelandet - Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19). Hur ska jag få tillbaka brännare och spelare? Eller tillbaka Windows 7 om det inte löser sig? Tacksam för hjälp.

DET HAR LÖST SIG - Jag avinstallerade Toshiba recovery media creator och Toshiba Disc Creator, startade om datorn, och nu har jag DVD-spelare/brännare igen! 

Frågeinformation

Senast uppdaterad maj 28, 2019 Visningar 668 Gäller för:
Svar
Svar

Hej Ninni.

Gällande ditt bekymmer testa att avinstallera Toshiba recovery media creator.

Starta sedan om datorn och se om det blir någon skillnad.

Om bekymret kvarstår testa följande:

ögerklicka längst nere i vänstra hörnet > välj Kommandotolken (Administratör)

Kopiera sedan textraden nedan:

reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0×00000001

reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001

Högerklicka sedan i den svarta kommandotolks rutan och välj Klistra in.

Tryck sedan på Enter

Starta om datorn och kontrollera om din DVD enhet visas

Återkom gärna med resultatet.

Mvh

Om ett svar löser ditt problem/fråga markera gärna det som svar då det kan hjälpa andra användare.

Löste det här ditt problem?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Fint! Tack för att du markerat detta som svar.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.