• juli 17, 2017
    Meddelande: Ny webbplatsdesign för Microsoft Community

I juli, kommer Microsoft att lansera de första av pågående webbplatsförbättringar som ska modernisera Microsoft Community och hjälpa kunder att få ut det mesta från sin community-upplevelse.

• Under lanseringsperioden, kan du se den gamla eller nya webbplatsdesignen beroende på var du befinner dig.
    • Vi förväntar oss att lanseringen har nått de flesta kunder i mitten av juli och att den är klar till 31 juli

Obs: Äldre privata meddelandekonversationer kommer inte att flytta till den nya webbplatsdesignen. Spara privata meddelanden som du vill behålla.

Läs mer om de kommande webbplatsförbättringarna i den här tråden.

Tack för att du är en del av Microsoft Community!

Fråga
72 visningar

Utforskaren kraschar när man ska kopiera en fil

Apeton frågat den

Hej

Jag har problem med att utforskaren kraschar varje gång jag försöker kopiera en fil.

Dessa meddelanden visas när man försöker kopiera:

"Restarting" står det, men den startar inte om utforskaren. Det får man göra själv... 

Problemet har förekommit 2 gånger tidigare efter installation av Microsofts uppdateringar KB3123862 och KB3184143.

Efter att ha avinstallerat och blockerat dessa har problemet försvunnit, men nu är det tillbaka igen

Min dator är en laptop Acer Aspire 7736Z med pentium dual-core T4500 processor 2,30Ghz.

Operativsystemet är Windows 7 Home Premium 64-bit och servicepack 1.

Jag har hittills bara provat att åtgärda detta fel genom att ta bort en "rekommenderad uppdatering"  som heter KB2952664 men det hjälpte inte.

Jag vet inte exakt när problemet började den här gången men troligtvis någon gång efter 4/6 -17.

Dessa uppdateringar är de som har installerats mellan de troliga datumen mitt problem uppstått:

Skulle vilja ha lite support med detta.

//Anpeton

1 person har ställt den här frågan

Missbrukshistorik

Ikon för besvarad status Svar
Apeton besvarat den

Hej Jonathan och övriga som läser denna tråd

Jag hittade den här tråden:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-files/windows-7-explorer-crashes-when-trying-to-copy/feadb6c1-b1f1-46b6-aea2-63061ad0ac32

Den handlar om exakt det här problemet och antyder att problemet ligger i MyWinLocker från EgisTec.

Jag hade version 3.... nånting i min dator och såg ut att vara en version från 2010.

Jag har nu avinstallerat det programmet eftersom jag ändå aldrig använt det.

Efter detta så funkar det att kopiera i utforskaren som vanligt :) !!!!

Programmet finns i en nyare version 4.0.14.29 här: https://mywinlocker.en.softonic.com/

ifall någon vill testa att bara installera en nyare version för att se om det då funkar som det ska.

Men jag vill gärna ha svar på hur man får tillbaka de 2 registerfilerna igen från skrivbordet...

Mvh Anpeton

Bli först med att markera detta som användbart

Missbrukshistorik

förlopp