Muspekare försvinner.

Har ett problem med att muspekaren försvinner så fort det inte finns en mus kopplad till datorn.

Även om jag har en blåtandsmus så måste man fysiskt röra den för att muspekaren ska bli synlig.

Använder en SmartNav från NaturalPoint för att jag inte kan styra en vanlig mus.

Problemet kom i Windows 10.

Hoppas detta kan vara till hjälp.

Windows inställningar hittar jag under Inställningar>Enheter>Mus välj Justera storlek på markör och muspekare

Mus inställning på min Lenovo Ideapad310 är en egen del under Inställningar>Enheter>Mus välj Fler mus alternativ

Återkom gärna och berätta hur det gick eller om du behöver andra tips.

Med vänliga hälsningar

Janne

(en helt vanlig MS användare)

--------
If my answer helped you, please feel free to mark it as an answer to make it easier for everyone on the forum. Otherwise let me know.
Stay informed: it-bloggen.com

Löste det här ditt problem?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Fint! Tack för att du markerat detta som svar.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Tack för din feedback.

Angående din fundering på varför muspekaren ”försvinner” har jag labbat lite på egen hand.

Om man i till exempel ett Word dokument skriver en löpande text är markören ett tunt lodrätt streck och pekaren ännu tunnare och båda är svåra att upptäcka. Rör jag musen blir pekaren något lättare att upptäcka. Flyttar jag musen så att pekaren hamnar utanför dokumentet återtar den sin normala form (som en pil i mitt fall) och blir lätt att upptäcka.

Storlek och form på såväl pekare som markör kan ändras, som jag skrev tidigare: Inställningar>Enheter>Mus>Justera storlek på markör och pekare. Vilket gör båda lättare att upptäcka.

Under rubriken Fler musalternativ kan man tillgripa fler knep. Till exempel kan en tryckning på Ctrl-tangenten effektfullt indikera var pekaren finns t.o.m. om den hamnat utanför skärmen. Se bild.

Återkom gärna och berätta hur det gick eller om du behöver andra tips.

Med vänliga hälsningar

Janne

(en helt vanlig MS användare)

--------
If my answer helped you, please feel free to mark it as an answer to make it easier for everyone on the forum. Otherwise let me know.
Stay informed: it-bloggen.com

Tack för din feedback.

Hej Hosse87, 

Jag ber om ursäkt för det sena svaret från oss. 

Behöver du mer hjälp, eller har det löst sig för dig? Berätta gärna om du behöver mer hjälp, vi hjälper dig gärna! Önskar dig en fortsatt trevlig fredag. 😊

/ Linn_A 
~ If you feel that my answer helped you, I would appreciate if you mark it as Answered. This will make it easier for me and other people on the Community . If not, please be in touch with me again. ~

Tack för din feedback.

Frågeinformation

Senast uppdaterad oktober 8, 2020 Visningar 1 147 Gäller för: