Outlook.com – Vad är det och hur man använder det

Teknisk nivå: Enkelt

Sammanfattning:

Först så skulle jag vilja förklara att det nämns olika Outlook i denna artikel, vi kommer förklara vad Outlook.com är och hur man använder det. Även, skillnaden mellan Outlook.com och andra produkter som kanske ”låter” lika.

Detaljer:

Här skulle jag vilja klargöra att varje person som har ett Microsoft Konto kan använda tjänsten Outlook.com där data är hämtad för flera olika gratis tjänster, dina kontakter är lagrade i ditt konto, som då kommer synkronisera med andra enheter som du använder ditt Microsoft konto på. Dina enheter kommer också att synka med Sida för kontakter (online), men inte tvärttom. Alla kontakter du skapar bör hanteras på din Sida för kontakter.

Jag vill klargöra att alla Personer i Outlook.com och Personer vid: People.live.com är samma tjänst. Hanteringen utav dina Personer är också här.

Microsoft kontot tillåter dig att komma åt alla tjänster och är gjort så bekvämt som möjligt. Om du behöver hjälp med ett Microsoft konto, följ gärna denna länk, här är alla svar som kommer hjälpa dig använda ditt konto så mycket som möjligt.

Outlook.com tjänster som stöds bland Outlook.com kategorien på forumet:

• Epost
  • Kalender
  • Kontakter

Vi har andra produkter som du tillgång till online när du använder Outlook.com, till exempel:

• Office appar (Online): Word, Excel, Power Point, OneNote, Sway
  • Andra Microsoft produkter/ tänster (beror på vilken typ av konto du har)

Dessa produkter/ tjänster har du tillgång ifrån Outlook.com men det är INTE en del utav Outlook.com tjänsten, utan bara en väg för att göra det mer åtkomligt för dig.

Jag förstår att en del användere kommer vara förvirrade för att namnet Outlook.com antyder att det är samma som Outlook – Office (vilket är en Office plattform) Men det är det inte, för mer information, se denna video.

Outlook är en del utav Office paketet och det är en Offline plattform där du måste lägga till epostkontot, och ibland har mer integrerade funktioner beroende på vilken version du använder. Om du är fortfarande osäker ta dig gärna en titt på artikeln Vilken version av Outlook har jag?

Välkommen till Outlook.com Var vänlig och klicka på denna länkför mer information

Användbara artiklar:

Information om diskussionen

Senast uppdaterad november 5, 2019 Visningar 188 Gäller för: