Problem med Outlook-konfiguration på ny PC

Hej!

Jag kör Outlook på två Windows 10 datorer (en stationär och en bärbar) med IMAP konfiguration och Bahnhof som leverantör. På min iPhone kör jag mejl i Apples app. Detta funkar och jag har tillgång till mina mejl i alla tre. 

I helgen installerade jag Microsoft 365 Family på min frus nya bärbara Windows 10 dator med IMAP konfiguration och Bahnhof som leverantör för mejl. På hennes iPhone kör vi mejl i Apples app. Detta funkar bra på telefonen, men med Outlook i datorn är det problem.

Jag har konfigurerat Outlook på samma sätt som i mina datorer (förutom mejladress, användarnamn och lösenord), men Outlook tar inte emot nya mejl.

Läste att man skulle skriva in Inkorg (funkar att skriva vad som helst - t ex en bokstav räcker) som Rotmappens sökväg och då blev det så här.

Jag har konfigurerat om Outlook ett flertal gånger, bytt profil, ominstallerat Microsoft 365 Family men inget hjälper. Det blir samma resultat varje gång.

Microsoft support-och återställnings assistenten kunde heller inte hjälpa mig, men jag har loggfiler sparade.

Vad ska jag göra? // Bertil.

|
Answer
Answer

Hej Bertil och tack detsamma.

Hade din "hacker" granne inga idéer?

Markera gärna frågan som besvarad.

Janne

--------
Stay informed: Visit it-bloggen.com

1 person hade nytta av det här svaret

·

Hade du nytta av det här svaret?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Bra! Tack för din feedback.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.

Fråga om info

Senast uppdaterat juni 19, 2021 Visningar 68 Gäller: