Hur kan jag avinstallera en oönskad toolbar från Internet Explorer?

Jag råkade installera en toolbar från AVG Secure Search vid nedladdning av ett helt annat program. En "box" var redan färdigmarkerad, och jag såg den inte.

Nu är min Explorer förändrad: den har AVG:s logga inblaffad mitt på sidan och layouten är annorlunda. Dessutom vet jag inte hur företaget "övervakar" mig och vad det är för "Security" jag har råkat in i.

Jag har försöka avinstallera AVG-programmet dels från den vanliga listan, dels från Verktyg på sidan men programmet är osynligt. Jag kan välja Google som startsida, men AVG Secure Search sitter kvar i övre högra hörnet. De ligger alltså och lurar under Explorer och Google.

Jag har varit i kontakt med AVG:s hjälpchat 3 gånger, men de klarar inte av det här. Kan jag kasta ut Explorer och ladda ner Explorer igen, då förhoppningsvis "ren"?

Frågeinformation

Senast uppdaterad maj 15, 2018 Visningar 948 Gäller för:

Relaterade forum

Svar
Svar

Testa att återställa Internet Explorer inställningarna så kanske du blir av med den.

Följ instruktionerna på denna sidan

Återställa Internet Explorer-inställningar

Det är möjligt att du behöver bocka i Ta bort personliga inställningar för att bli av med det, du kan testa att återställa utan att bocka i den först och om det inte fungerar så gör du om det men då bockar du i Ta bort personliga inställningar.

Någon skillnad?

Om ett svar löser ditt problem/fråga markera gärna det som svar då det kan hjälpa andra användare.

Löste det här ditt problem?

Detta hjälpte tyvärr inte.

Fint! Tack för att du markerat detta som svar.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback, detta hjälper oss att förbättra webbplatsen.

Hur nöjd är du med detta svar?

Tack för din feedback.