windows live mail geeft foutcode 0x800C013E

Ik heb sinds vandaag Windows 8 geïnstalleerd en reeds lange tijd Windows Live mail, echter sinds de installatie van Windows 8 krijg ik bij het "verzenden en ontvangen" van mail de volgende foutmelding:

"Voor het account Hetnet kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onbekende fout opgetreden.
Server: 'pop.hetnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800C013E
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee"

Ik heb ook Microsoft outlook, maar dit programma geeft geen problemen.

Weet iemand wat hier aan de hand is??
Antwoord
Antwoord

heb de oplossing voor je met een stappenplan:

- windows toets + X

- uitvoeren kiezen vul hier in %appdata%

- ga naar map appdata

- kies hier local

- kies map microsoft

- dan microsoft live mail

- maak deze leeg door eerst een backup te maken en daarna alles weggooien in deze map

- maak nu een nieuw email account aan in windows live mail en dan moet alles weer werken

veel succes de backup kun je na goed functioneren weggooien

8 personen werden geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Antwoord
Antwoord

De foutmelding bij mij was naar aanleiding van de archiefmap voor windows live mail (zelf aangemaakt ) er bleek een zogenaamde corruptie te zijn. Heb uitstekende hulp gekregen van Microsoft hulp en ondersteuning (20 5001500) De map is verwijderd (na een back up) en toen de live mail account weer werkte teruggeplaatst. Het is aan te raden te bellen met het support centrum van Microsoft neem daar wel de tijd voor. De technicus zoekt mee op jouw pc. Hier onder het bericht van de technicus na de oplossing:

Oplossing:

We hebben een aantal probleemoplossers uitgevoerd. Uiteindelijk hebben we het databasebestand verwijderd en functioneerde Windows Live mail weer na behoren. U kunt de anti-virusscanner (Norton) die we verwijderd hebben zonder problemen herinstalleren op de machine, alsook de map die we op het bureaublad hebben geplaatst nadat u alle mail opnieuw geimporteerd hebt verwijderen.

Deze map bevat wel een backup van alle mail, dus deze op een aparte locatie plaatsen zodat u hierin terug kunt refereren als u mail kwijt mocht zijn is ook eventueel aan te bevelen.

Nogmaals bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Customer Service en Support.

Veel success allemaal met de oplossing!

1 persoon werd geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 23 september 2020 Views 16.563 Van toepassing op: