Hoe kan ik mail automatisch laten doorsturen van windows mail naar een ander mailadres (hotmail)?

L.S.,

Hoe kan ik mail automatisch laten doorsturen van windows mail naar een ander mailadres (hotmail)? Ik ben gewend dat je dat met een paar simpele handelingen bij mailservers in kunt stellen. Ben nu binnen windows mail al een uur aan het zoeken en heb geen mogelijkheid gevonden.....Hulp zeer gewenst.

Met vriendelijke groet,

Suzette

|
Antwoord
Antwoord

Beste Suzette,

Het automatisch doorsturen van berichten in Windows Mail is vrij eenvoudig te realiseren via berichtregels:

• Ga in Windows Mail naar Extra -> Berichtregels -> E-mail
  • Vink in het eerste vak (criteria) het onderste vakje (Voor alle berichten) aan.
  • Vink in het tweede vak (acties) het vakje bij Doorsturen naar bepaalde personen aan.
  • Klik in de regelbeschrijving op bepaalde personen en geef het adres op waar de mails naar moeten worden doorgestuurd.
  • Geef een naam op voor de regel.

Het instellen van dit soort regels op de client in plaats van de server heeft echter een groot nadeel: de computer waarop de client geïnstalleerd staat moet altijd aan blijven staan om de regel effectief te laten zijn. Het is daarom normaal gesproken handiger om dit doorsturen op de server in te stellen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Met vriendelijke groet,

Erwin D., Microsoft Partner

2 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft het niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Antwoord
Antwoord

Windows Mail is geen mailserver.

Ik vermoed dat je in Windows Mail wel iets kunt regelen bij Berichtregels. Maar dat zal alleen iets doen als de email al opgehaald is door Windows Mail. Als het jouw bedoeling is om tijdens een vakantie de mail door te sturen heb je daar dus eigenlijk niets aan.

Mail automatisch doorsturen zul je bij de Webmail-instellingen van je provider moeten regelen. Maat ik meen gezien te hebben dat hotmail ook de mogelijkheid deeft om mail van andere mailservers naar zich toe te halen.

--- karelV

1 persoon vond dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft het niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 25 augustus 2021 Weergaven 13.618 Van toepassing op: