backup Foutcode: 0x81000033

Bij een backup maken van een station krijg ik de melding dat de essentiele volumes onvoldoende schrijfruimte heeft. De externe harde schijf heeft een volume van 1,36TB en er zit maar een bestand op van 280GB, dus ruimte genoeg over voor een bestand van 80GB. Wat is er aan de hand? Weet iemand raad op deze vraag?

* Probeer een lager paginanummer.

* Voer alleen getallen in.

Beste Johan,

Welkom bij de Microsoft Community! Dit probleem wordt veroorzaakt door het vollopen van het USN Journal op een bepaald volume. Aangezien de systeempartitie maar 100MB of 350MB groot is, afhankelijk van het type installatie, wordt dit normaal gesproken niet daarop aangemaakt. Sommige 3rd party schijfkopie-software kan dit echter telkens opnieuw weer inschakelen op die partitie. Het maken van backups gaat mis als dit log tientallen MB's groot wordt. Om dit voor nu te verhelpen moet het USN Journal verwijderd worden van de systeempartitie:

• Druk tegelijkertijd op de Windows-toets op het toetsenbord en de X.
  • Ga naar Schijfbeheer.
  • Kijk welk volume de status Systeem heeft.
  • Als dit volume een letter heeft (in de kolom Volume), noteer die dan.
  • Als dit volume nog geen letter heeft, rechtsklik er dan op en kies Stationsletter en paden wijzigen, klik dan op Toevoegen en wijs een letter toe.
  • Ga naar Opdrachtprompt (administrator).
  • Typ of plak hier het volgende. In dit voorbeeld ga ik even uit van de volumeletter Q, maar vervang de Q door de letter die op jouw systeem van toepassing is.

fsutil usn deletejournal /D q:

Probeer nu nog maar eens of het maken van een backup lukt. Laat het ons maar weten opdat we je verder kunnen helpen.

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Erwin, hartelijk dank voor de beantwoording. Ik heb de system reserved H genoemd en de Q in die H veranderd, doch als ik bij de opdrachtprompt invul fsutil usn deletejournal /D h: , dan wordt dit niet geaccepteerd. Mijn externe schijf heeft de stationletter F, misschien moet ik deze nog vermelden in de formule? Mijn windows8 backup begint tot ongeveer 60% en stopt dan nog steeds met eerder genoemde melding. Ik heb voorlopig een backup gemaakt met Nero 12 en dit werkt wel, dus windows maakt het er niet gemakkelijker op. Met vriendelijke groet van Johan.    

Was dit antwoord handig?

Dag Johan. Welke foutmelding krijg je te zien ? Krijg je een fout "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden" of "Error:  Toegang geweigerd" ?

Als je "Toegang geweigerd" krijgt, zorg er dan voor dat je de opdrachtprompt met administrator rechten opent: druk op de Windows Logo-toets en op de letter X gelijktijdig en kies "Opdrachtprompt (administrator)" en tik daarin dan: fsutil usn deletejournal /D H:

Was dit antwoord handig?

ik heb geen mogelijkheid om een stationsletter toe te wijzen aan EFI systeempartitie? (grijs weergegeven) Hoe verder?
Groeten Ineke

Was dit antwoord handig?

Hallo Ineke, aan een EFI systeempartitie kan je inderdaad geen schijfletter geven. Heb je ook nog een gewone partitie op de schijf staan met de naam "system reserved" ?

Was dit antwoord handig?

Nee, helaas die is er niet.
Het is 1 schijf met als eerste de EFI partitie, dan een herstelpartitie, dan C dan D en dan weer een herstelpartitie. Daarna is de koek op.
Het zal toch niet zo zijn dat ik met Windows geen backup kan maken?

Ineke

Was dit antwoord handig?

Hallo Ineke, in deze thread worden er nog verdere oplossingen gegeven voor fout 0x81000033. Laat ons weten of dit gewerkt heeft.

Was dit antwoord handig?

Sorry hoor maar die oplossing is me veeeeeeeel te ingewikkeld. Daar ga ik echt niet aan beginnen. Het is toch te gek dat je zulke toeren zou moeten gaan uithalen om een simpele systeem backup te maken? Misschien vind je me dwars maar ik vind dit echt niet kunnen.
Ik ben dankbaar dat je je best voor me doet Dominique met het zoeken naar een oplossing, maar dit is niet te doen voor een doorsnee laptop gebruiker. Straks gaat er wat mis en zit ik met de gebakken peren.

Was dit antwoord handig?

Krijg je deze foutcode als je via de "Bestandsgeschiedenis" functie een backup wil maken, of bij het gebruik van de "Windows 7 bestandsherstel" optie in het configuratiescherm? Bestandsgeschiedenis is eigenlijk de optie die in Windows 8 gebruikt dient te worden. Ik hoor graag van je welke optie je gebruikt.

Bij de meeste laptops zit er trouwens van de fabrikant zelf ook nog een programma op om backups te maken. Dit geeft je nog een extra optie om backups te kunnen maken.

Was dit antwoord handig?

Ik gebruik Windows 7 bestandsherstel omdat ik bij Windows 8 bestandsgeschiedenis niet de optie voor een eenmalige systeembackup terug kon vinden. Ik wil liefst zo weinig mogelijk op de achtergrond hebben draaien want ik vind Win8 niet bepaald snel. Als constant mijn bestanden worden gebackupt geeft dat toch weer een extra vertraging ben ik bang.
De laptop kwam helaas niet met een goed backupprogramma. Mijn ext.HD wel, maar wederom met constante backup en geen losse systeem backup.
Een bestanden backup (wanneer nodig) maak ik liever aan het einde van de dag in één keer i.p.v. constant op de achtergrond.

Was dit antwoord handig?

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 25 november 2020 Views 1.332 Van toepassing op: