Geen goede driver voor USB-to-Serial Windows 8

Na upgrade van Windows 7 naar Windows 8 werkt mijn USB-to-Serial adapter niet meer. De upgrade advisor beloofde nog wel dat dit geen problemen zou geven, maar helaas. Ik heb op veel plaatsen gezocht naar een driver maar geen gevonden die werkt onder Windows 8. De driver die ik had in Windows 7 was de PL-2303 USB-to-Serial driver versie 1.00.000 van Prolific met de installer PL-2303 Vista Driver Installer versie 3.2.0.0. De nieuwe driver van Prolific versie 1.7.0 werkt ook niet. Ik krijg in alle gevallen onder apparaatbeheer het volgende te zien:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

{Onvoldoende quotum}
Onvoldoende virtueel geheugen of wisselbestandsquotum beschikbaar om de opgegeven bewerking te voltooien.

Er zijn andere (o.a. Sitecom) kabeltjes te krijgen maar daarbij staat nergens dat ze geschikt zijn voor Windows 8, wel voor Windows 7.

Wie kan mij verder helpen?

Jaap

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 29 juli 2018 Views 9.863 Van toepassing op:
Antwoord

Beste Jaap,

Van de site van Prolific zelf:

Windows 8 is NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL (End-of-Life) chip versions.

Run PL2303 CheckChipVersion tool program in Windows XP/Vista/7 to check chip version.

Als de chip in de adapter die je gebruikt dus PL-2303HXA of PL-2303X is, wordt hier verder geen ondersteuning meer voor wordt geleverd door Prolific.

­
­
Met vriendelijke groet,
Erwin D.
Microsoft Partner

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.