Windows 7 update werkt niet meer

Ben windows 7 gebruiker maar kan niet meer zoeken naar updates (Windows-Update ingesteld op automatisch installeren, maar ook handmatig lukt niet). Krijg steeds de foutmelding 'Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht, omdat de Windows Update-service niet actief is. U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten'.
Niets gewijzigd aan de instellingen van mijn PC. Probleemoplosser gedownload en uitgevoerd, maar ook zonder resultaat.

Wat nu?

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 3 februari 2020 Views 12.698 Van toepassing op:
Antwoord
Antwoord

Hallo Albert Michiels,

wat vervelend dat je problemen hebt met het installeren van updates op de computer.

Alseerste wil ik je vragen om de System Readiness Tool te downloaden.

Daarnaast wil ik je vragen om het volgende te wijzigen in de Windows Update-instellingen naar het volgende:

Configuratiescherm - Sorteren op kleine pictogrammen - Windows Update - Instellingen wijzigen - "Nooit controleren op updates (Niet aanbevolen)"

Herstart de computer om deze wijzigingen door te voeren.

Gebruik hierna de Windows Update Catalog (Moet Internet Explorer gebruiken) om de volgende KB te downloaden:

• KB3020369
  • Start deze installatie

Ga daarna terug naar de Update Catalog en installeer:

• KB3172605
  • Start deze installatie

Herstart de computer om deze wijzigingen door te voeren.

Na het herstarten van de computer verander de Windows Update terug naar automatisch naar updates te zoeken en probeer opnieuw te zoeken naar updates.

Laat even weten of dit je verder heeft kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Linda

44 personen werden geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.