Hoe kan ik de ingebouwde administratoraccount in Windows 7 inschakelen?

Hoe kan ik de ingebouwde administratoraccount inschakelen, zodat ik niet constant de optie Als administrator uitvoeren hoef te selecteren voor programma's die ik vaak uitvoer of als ik deze automatisch wil uitvoeren zonder de prompts van Gebruikersaccountbeheer te zien te krijgen?
Met vriendelijke groet,

Lars de W.
Microsoft Partner
|
Antwoord
Antwoord

U moet eerst begrijpen dat u uw computer in gevaar brengt als u programma's uitvoert onder de ingebouwde administratoraccount.  Deze account is standaard uitgeschakeld om uw computer beter te beveiligen tegen malware.  Als u alleen de prompts van Gebruikersaccountbeheer wilt vermijden, kunt u deze instelling eenvoudig wijzigen door naar het Onderhoudscentrum te gaan en op Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen te klikken.

Voer de volgende stappen uit als u de ingebouwde administratoraccount toch wilt inschakelen:
1. Klik op de knop Start en typ cmd in het zoekvak.
Klik in de lijst met resultaten met de rechtermuisknop op cmd en klik op Als administrator uitvoeren.
2. Typ net user administrator /active:yes bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
3. Typ net user administrator <wachtwoord>  en druk op Enter.
Opmerking:  vervang het wachtwoord bij <wachtwoord> door het wachtwoord dat u wilt instellen voor de administratoraccount.
4. Typ exit en druk op Enter. Meld de huidige gebruikersaccount af.

Met vriendelijke groet,

Lars de W.
Microsoft Partner

18 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft het niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 27 februari 2021 Weergaven 39.151 Van toepassing op: