Windows 10 Installatie Errors: 0xC19001DF en "Er is iets misgegaan"

Ik heb de gratis upgrade naar Windows 10 gereserveerd, en toen ik vandaag de Windows Update geschiedenis in het Configuratiescherm controleerde zag ik dat mijn "Upgrade naar Windows 10 Pro" mislukt is met de foutmelding 0xC19001DF - 0x500012.

Ik heb dus vervolgens de Windows 10 Installatie media gedownload en geprobeerd om Windows 10 vanaf dit medium te installeren, maar deze mislukte halverwege en bracht me terug naar het bureaublad met de foutmelding; "Er is iets misgegaan, de Windows 10 installatie is mislukt".

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 10 november 2018 Views 1.127 Van toepassing op:
Antwoord

Dit probleem komt voor als je net genoeg schijfruimte vrij hebt om de compatibiliteitscheck voor de Windows 10 installatie te halen, maar er niet genoeg schijfruimte beschikbaar is voor de aanvullende updates die geinstalleerd worden gedurende de setup.

Indien je deze foutmeldingen krijgt op een systeem wat weinig schijfruimte vrij heeft probeer dan aub meer schijfruimte vrij te maken waarna je de installatie nogmaals start. Afhankelijk van het type systeem kun je mogelijk 10-13 GB aan schijfruimte nodig hebben om Windows 10 te installeren. We werken er momenteel aan om de compatibiliteitscheck aan te passen zodat deze de benodigde hoeveelheid schijfruimte niet meer onderschat.

­
­
­Met vriendelijke groet,

Dave C.
Microsoft Partner

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.