Windows 10 Anniversary updat foutcode 0x8007001F

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik meerdere malen mijn windows 10 proberen te updaten. Na ongeveer 3 kwartier gewacht te hebben krijg ik een melding dat de update mislukt is en krijg ik een foutcode 0x8007001f. Kan iemand mij hier verder mee helpen? :) 

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 6 februari 2020 Views 1.349 Van toepassing op:
Hallo Esther,

Deze fout komt vaak voor als er een driver op de PC staat die niet helemaal lekker wil samenwerken met de nieuwste versie van Windows 10.
Dit is voornamelijk de audio driver, welke ervoor moet zorgen dat er geluid uit de speakers / headset komt.

Wat het makkelijkste is om te proberen:
- Klik met de rechtermuisknop op het Start-icoon links onderin het scherm
- In het lijstje dat dan verschijnt klik je op "Configuratiescherm"
- In het Configuratiescherm klik je onder "Programma's" op "Een programma verwijderen"
- Kijk of er in deze lijst iets met "audio" staat, en het liefst ook het woord "driver" of "stuurprogramma"
- Als je deze kunt vinden: selecteer hem en klik boven het venster op "Verwijderen"
- Volg de stappen tot het programma weg is, herstart de PC en probeer de Windows 10 Update dan nogmaals te installeren

Mocht je er niet uitkomen, of is dit niet de juiste oplossing voor jou, laat het ons dan even weten.

LET OP: mocht je door deze handeling helemaal geen geluid meer uit je PC krijgen, raak dan niet in paniek. Windows Update komt vanzelf met een nieuwe driver en dan werkt alles weer naar behoren.
Met vriendelijke groet,
Nick

* * *

Heeft dit antwoord geholpen? Vertel het anderen door het als 'Antwoord' te markeren.
Heeft dit antwoord niet geholpen? Laat mij dit dan even weten in een reactie!

6 personen werden geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.