win 10 opstart lus / loop

De buurman heeft op zijn laptop op upgraden naar windows 10 geklikt.

Wat de beste man allemaal gedaan heeft weet ik dus niet, maar wellicht heeft iemand anders ervaring met het onstane probleem:

Wat gebeurd er als je de laptop aanzet?

Windows 10 logo, zwart scherm, dan weer windows 10 logo met het draaiend cirkeltje, dan onder dat cirkeltje eerst de tekst "Introductie" na enkele seconden gevolgd door het woord "Opnieuw opstarten". En dat doet hij dan ook, en begint het verhaal weer opnieuw.

Iemand een idee?

groet

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 1 december 2018 Views 281 Van toepassing op:
Antwoord

Hoi Babbelsz,

Als je een schone installatie doet, maar niet de schijf formatteert, worden de oude bestanden opgeslagen in C:\Windows.old

C:\Windows.old\Users\[je gebruikersnaam]\Documenten bevat waarschijnlijk je documenten.

Dit wordt niet gedaan als daarvoor onvoldoende schijfruimte is!

Daarbij moet ik waarschuwen dat er naast eerdergenoemde uitzondering altijd iets mis kan gaan, waardoor alsnog data verloren gaat. Wil je dit risico niet lopen zul je eerst de data handmatig van de schijf af moeten halen, bijvoorbeeld door deze schijf los te koppelen en op een ander systeem uit te lezen (een computerwinkel/reparateur/handige kennis kan je daarmee evt. helpen).

Succes alvast!

Heb ik je vraag beantwoord? Help de community door mijn reactie als antwoord te markeren!

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.