foutcode 0xC1900101 - 0x2000C de installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de APPLY-Image bewerking

Elke keer ik windows 10 wil installeren krijg ik steeds deze foutboodschap en een rollback naar windows 7.

Qua usb zit alleen mijn muis en keyboard ingeplugd, virusscanner stond volledig af samen met de firewall.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

|

Dag , welkom op de Microsoft Community website en bedankt voor je vraag. Als ik het goed begrijp krijg je de fout 0xc1900101 - 0x2000c als je een upgrade naar Windows 10 uitvoert.

Als je in Windows 7 zit, ga dan naar het configuratiescherm en kijk of er een optie is om een weergavetaal te installeren. Indien er een extra taal geïnstalleerd is, verwijder deze tijdelijk. Start daarna de computer opnieuw op.

Open het startmenu en tik dan in: LPKsetup.exe (en klik op het gelijknamige zoekresultaat). Klik op "Weergavetalen verwijderen" en kijk of er in de lijst nu nog twee talen staan. Nu zou enkel nog de standaard taal over moeten blijven. Installeer Windows 10. Als de installatie dan voltooid kan je via de "Instellingen" app de gewenste weergavetaal terug installeren. Laat ons weten of dit het probleem opgelost heeft.

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Helaas heeft het niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Dag , welkom op de Microsoft Community website en bedankt voor je vraag. Als ik het goed begrijp krijg je de fout 0xc1900101 - 0x2000c als je een upgrade naar Windows 10 uitvoert.

Als je in Windows 7 zit, ga dan naar het configuratiescherm en kijk of er een optie is om een weergavetaal te installeren. Indien er een extra taal geïnstalleerd is, verwijder deze tijdelijk. Start daarna de computer opnieuw op.

Open het startmenu en tik dan in: LPKsetup.exe (en klik op het gelijknamige zoekresultaat). Klik op "Weergavetalen verwijderen" en kijk of er in de lijst nu nog twee talen staan. Nu zou enkel nog de standaard taal over moeten blijven. Installeer Windows 10. Als de installatie dan voltooid kan je via de "Instellingen" app de gewenste weergavetaal terug installeren. Laat ons weten of dit het probleem opgelost heeft.

Ik heb ook de boodschap:

[0xC1900101 - 0X2000C De installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de APPLY_IMAGE-bewerking]

op een Toshiba Satellite C670-174 PSC3YE.

Er wordt uitsluitend gewerkt met de Nederlandse taal, want het OS is schone Windows 7 Home 64 bits NL.

Bovenstaande suggestie levert daarom geen oplossing. 

Of moet ik Engels er nu juist bij installeren?

Graag een afdoende oplossing van Microsoft. 

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Bij mij is dezelfde fout nog steeds aanwezig, geen oplossing het vermelde van de voorgaande oplossingen werken niet
graag van microsoft de oplossing

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Zelfde probleem met een Sony viao met windows 7 home.

Er is maar één weergavetaal dus dat kan het probleem niet zijn.

Heb vanaf de computer geprobeerd te updaten en via de site microsoft. Beide met hetzelfde resultaat. De installatie loopt na het downloaden en uitpakken/ voorbereiden bij 10% vast.

Hoop dat Microsoft met de oplossing komt

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

ik las hetvolgende:maw als je schijf het oude type MBR heeft , lukt windows 10 niet.

Windows refuse de s’installer sur mon ordinateur. La cause? Le système de gestion de la table de partition en MBR, encore utilisé sous Windows 7 et avec lequel Windows 8.1 est compatible, mais qui n’est plus supporté par Windows 10, qui ne permet l’installation que sur un disque dur en GPT.

http://branchez-vous.com/2015/07/31/windows-10-le-probleme-de-disque-dur-qui-va-empecher-certaines-mises-niveau/

1 persoon vond dit antwoord nuttig

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Precies hetzelfde probleem heb ik ook met een Toshiba Satellite C670.

Al geprobeerd vanaf dvd te installeren, maar draait steeds na deze foutmelding de installatie terug.

Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden hiervoor?

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 14 september 2021 Weergaven 1.669 Van toepassing op: