Windows 10 update assistance - foutcode: 0xc1900209

Beste 

Mijn laptop ondersteunt Windows 10 maar moet een update ondergaan om de beveiliging accuraat te houden. Ik krijg iedere dag melding van Windows 10 update Assistance om te upgraden. Telkens ik dit uitvoer kan de update niet doorgaan doordat de Windows Device Encryption blijkbaar niet compatibel is met de nieuwste update die moet worden doorgevoerd. Op zich stelt dit geen probleem aangezien op het pop up scherm langs de melding onmiddelijk een balkje verschijnt met 'installatie ongedaan maken'. Echter als ik hier op klik reageert de computer gewoonweg niet. 

Ik krijg de Windows Device Encryption installatie dus op die manier niet ongedaan. Hierdoor krijg ik dan  de foutcode: 0xc1900209 iedere keer de laptop de update wil uitvoeren. 

Alvast bedankt 

Cedric 

Antwoord
Antwoord

Hi Cedric,

Bedankt voor je bericht, ik kan begrijpen dat dit vervelend is.

Windows Device Encryption, ook wel Bitlocker genoemd, is wat deze situatie veroorzaakt. Je kan tijdelijk Bitlocker uitschakelen en de update opnieuw proberen uit te voeren. Dit kan je doen via je Microsoft account pagina. (account.microsoft.com)

Mocht dit niet helpen raad ik aan om op ons Technet forum deze vraag te stellen. Hier zitten de experts die je hier verder mee kunnen helpen. Aangezien we een beperkte ondersteuning hebben hier op dit forum, en voor meer uitgebreidere techniche ondersteuning een ander forum hebben.

Met vriendelijke groet,

Sander.

1 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 10 oktober 2020 Views 781 Van toepassing op: