Foutmelding 0X80242fff

Hallo Allemaal

Ik heb al een paar keer de foutmelding 0X80242fff langs zien komen. 

Daarom heb ik het autofix programma gedownload, maar die installeert slechts tot 99%

(ook na uitzetten van mijn virusprogramma Eset)

Wat kan ik hieraan doen?

MVG

Jan Filarski

Antwoord
Antwoord

Dag Jan Filarski,

Krijg je deze foutmelding bij een update?  En wat is het autofix programma?

Bii update problemen raad ik het volgende aan bij voorkeur in de volgorde zoals gepresenteerd: 

• Zorg ervoor dat de laatste drivers hebt voor je hardware, pc of laptop voor Windows 10.  Bezoek daarvoor de website van de fabrikant ervan.
  • Voer de Windows Update Probleemoplosser uit.
  • Ontkoppel randapparatuur dat niet van belang is om te kunnen updaten. (Bijvoorbeeld: webcam, SD-kaart, card-reader, printer, etc)
  • De-installeer tijdelijk beveiligingssoftware van derden. Zet daarbij Windows Firewall en Windows Defender aan die doorgaans geen conflicten geven.  Let er wel op dat je de beveiligingssoftware van derden weer makkelijk kunt installeren in verband met bijvoorbeeld product codes of wachtwoorden.
  • Installeer de updates vanuit een cleanboot (tijdelijk schoon opstarten).  Zie: Windows schoon opstarten  
  • Probeer de updates nog een keer. 

Overigens het uitzetten van Antivirus software, dat werkt soms niet.  Het beste is deze tijdelijk de deinstalleren. 

Mocht dit het probleem niet oplossen, zou je dan het volgende kunnen aangeven:

• Op welk moment krijg je deze foutmelding?
  • Welke Windows versie, editie en build gebruik je nu?  Zie: Start > Instellingen > Systeem > Info
  • Wat is het resultaat tot zover? Ben je iets verder gekomen?

Met vriendelijke groet,

Robert

2 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 19 oktober 2020 Views 500 Van toepassing op: