Windows 10 aanmeldscherm in qwerty

Als ik het aanmeldscherm krijg staat dat in qwerty, invoermethode staat altijd op NLD INTL.

Ik heb nochtans bij instelling op pc staan Nederlands (België), en dat is ook het enige ..

Maar als ik naar geavanceerde instellingen ga staat er bij "Andere Windows-weergavetaal" alleen maar "Taallijst gebruiken (aanbevolen) of Nederlands (Nederland). "Andere standaardinvoermethode" staat wel op Nederlands (België) - Belgisch punt.

Het is wel enorm vervelend om telkens die instelling te moeten veranderen bij het opstarten. Mijn vader gebruikt pc ook en voor hem wordt het dan al meteen ingewikkeld.

Kan iemand helpen?

Dankjee! 

|

Je moet nog iets aanpassen, dat is een stap die in vrijwel alle instructies 'vergeten' wordt, zelfs door MS :(

Configuratiescherm --> Klok. taal en land/regio --> land/regio --> tabblad Beheer.

Op dat tabblad knop 'Instellingen kopieren --> Onderaan de 2 vinkjes zetten (de huidige instellingen kopieren naar:) --> knop OK (die niet vergeten!)

Nu krijg je op het aanmeldscherm ook *jouw* gekozen taal/toetsenbord en nieuwe gebruikers krijgen dat ook.

--- karelV

48 personen vonden dit antwoord nuttig

·

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft het niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 4 november 2021 Weergaven 3.365 Van toepassing op: