NAS benaderen via Verkenner

Ik heb een WD Live Book van 2 TB. Deze kan ik niet meer (volledig) benaderen via de verkenner met Windows 10, alleen de Share 'Public' is benaderbaar evenals de share 'muziek' waaraan ik eerder een driveletter heb toegewezen, deze zijn te vinden onder 'Deze PC' in Verkenner.

Onder 'Netwerk' staat de NAS niet meer in de linkerkolom. Rechts kan ik hem wel vinden, daar is de media te vinden (ik heb dit allemaal aangezet bij de instellingen van de NAS). Daar staat hij wel onder opslag, als ik die echter aanklik kom ik op de inlogpagina van mijn NAS via Edge, het lijkt erop dat alle instellingen goed staan (in ieder geval voor zover ik het kan begrijpen).

Ik weet dat ik voorheen onder netwerk de NAS zag onder Netwerk in de linkerkolom. Ik kon dan daaronder de verschillende shares benaderen, nu lukt dat niet meer. Sinds wanneer dat is weet ik niet, kan me niet herinneren dat ik het gebruikt heb sinds ik Windows 10 heb, vooral omdat mijn meestgebruikte share met Muziek via een driveletter wel toegankelijk is, maar aan andere shares kan ik die niet meer toewijzen in de huidige situatie.

Welke instelling zie ik over het hoofd of heb ik iets fout gedaan? Graag jullie hulp, ik ben maar een leek met netwerken.

|

Hoi Paul,

Bedankt voor je vraag en excuus voor de late beantwoording.

Probeer eens om de NAS opnieuw toe te voegen in Windows verkenner.

Daarvoor zal je de NAS echter eerst moeten verwijderen. Dit kan je doen door met de rechtermuisknop in Windows verkenner op de NAS te drukken waar je vervolgens een optie hebt om deze te verwijderen.

Verder, de meeste NAS apparaten hebben een optie om updates te ontvangen. Controleer of jou NAS ook naar de meest recente versie is bijgewerkt.

1 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Ik heb een zelfde soort probleem met mijn Synology NAS. Hij is keurig zichtbaar als "diskstation"in de verkenner, maar wanneer ik er op klik gebeurt er niks. Uiteindelijk een foutmelding.

Probeer eens om de NAS opnieuw toe te voegen in Windows verkenner.

Daarvoor zal je de NAS echter eerst moeten verwijderen. Dit kan je doen door met de rechtermuisknop in Windows verkenner op de NAS te drukken waar je vervolgens een optie hebt om deze te verwijderen

Ik heb dit geprobeerd, maar krijg alleen de opties:

Ook de andere suggestie heb ik gedaan: mijn NAS is van de meest recente updates voorzien.

Kom niet verder dus.

3 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Beste Chvb,

Bedankt voor je reactie.

Je kan via Deze PC -  tabblad Computer - Optiemenu Netwerkverbinding maken - Netwerkverbinding verbreken klikken. Hierdoor zou het UNC pad verwijderd moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Rick N.,
Vision Verrify

borntolearn.mslearn.net
microsoft.com/learning

1 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 11 juni 2021 Views 6.613 Van toepassing op: