Gebruikersmap verplaatsen naar D schijf

Hallo,

Ik gebruik windows 10 en ik wil graag mijn persoonlijke bestanden en de OneDrive map die nu op de C schijf in de gebruikermap staan, verplaatsen naar de D schijf. Het liefst ook op zo'n manier dat het systeem dit ook herkent en nieuwe bestanden daar opslaat.

Is het mogelijk om dit te wijzigen? Zo ja, wat is de procedure?

Groet,

Jordi

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 6 juli 2019 Views 3.862 Van toepassing op:

Hoi,

Je kunt volgens mij niet de gehele gebruikersmap verplaatsen, maar wel de folders erin, bijvoorbeeld die voor foto's of documenten. Ik draai hier een Engelse versie van Windows 10, dus moet een beetje gokken hoe het bij jou heet, maar ik kan rechts klikken op "Documents"  en dan "properties" (eigenschappen) kiezen, en dan is het vierde tabje van links bij mij "Location" (Locatie bij jou?).

Het pad naar mijn documenten folder is dan C:\Users\joost_000\Documents, je kunt daar b.v. D:\Users\joost_000\Documents van maken, op de middelste knop (bij mij heet hij "Move", bij jouw veronderstel ik "Verplaatsen") de documenten folder wordt met inhoud en al verplaatst, en is dan ook de standaard folder voor documenten. Hetzelfde kun je (indien gewenst) voor foto's, video's, etc doen.

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Het is bij mij uiteindelijk wel gelukt, maar heb wel een uur gezocht naar een Documents-map die zich als zodanig gedroeg. En waarbij dus verplaatsen aanklikbaar was. De door Microsoft gehanteerde mappenhierarchie is niet duidelijk.

6 personen werden geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.