Ik probeer mijn gratis upgrade van 8.1 naar 10 uit te voren via de upgrade-assistent. In de installatiefase krijg ik steeds de melding dat er iets is misgegaan met als foutcode 80070050, waarna het uitvoeren van de upgrade stopt. Als ik probeer via de MediaCreationTool te upgraden loopt dit ook vast onder vermelding van "validatie productcode mislukt" op 76% van het upgradeproces. Het betreft een Dell Inspiron SE 7520 met legitieme voor-geïnstalleerde Windows versie (oorspronkelijk 8.0, geüpgraded naar 8.1, alle updates sindsdien probleemloos geïnstalleerd). Het lijkt erop dat in het upgradeproces een validatie van de productcode wordt uitgevoerd en dat dit niet mogelijk is of leidt tot een negatief resultaat. Maar onder Eigenschappen staat dat Windows geactiveerd is, het product-ID wordt vermeld en de productcode is ook aanwezig (want die heb ik kunnen achterhalen).
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? En heeft iemand en oplossing? Ik weet dat een schone installatie altijd nog kan, maar daar heb ik weinig trek in, want kost me veel te veel tijd.