Logboek fouten

Hallo allemaal.

Ben de Engelse taal niet machtig.

Er staan verschillende foutmeldingen in het logboek die ik liever niet zie, kan me daar iemand bij helpen?

--------------

De LitModeCtrl-service heeft een ongeldige status 32 gerapporteerd.

------------

Synchroniseren computerlicenties door Windows Store is mislukt. Resultaatcode 0x80070490

-------------------

Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 0 van bron GeneStor niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is

mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

GeneStor driver started

GeneStor driver started (2)

--------------------

Ook deze melding zie ik dikwijls

De server {1B1F472E-3221-4826-97DB-2C2324D389AE} heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.

----------------

|

Dag Henry, welkom bij de Microsoft Community. Je hebt melding in het gebeurtenislogboek staan die je wil oplossen.

Hou er rekening mee dat je in de logboeken vaker fouten zal tegenkomen maar dat deze niet altijd kritiek zijn. Als bepaalde onderdelen van Windows niet geïnstalleerd zijn kan je bijvoorbeeld fouten tegenkomen dat een module ontbreekt. Die fout is alleen omdat er dan bijvoorbeeld altijd gecontroleerd wordt of dat onderdeel aanwezig is en dat soort fouten kan je dan ook veilig negeren.

De LitModeCtrl service kan afkomstig zijn van de fabrikant van de computer. Indien het een Lenovo laptop betreft, controleer dan op de website van de fabrikant of er een nieuwere versie van het energiebeheerprogramma (Lenovo Power Dial) is en installeer dit.

De tweede melding betreft het synchroniseren van de computerlicenties door de Windows Store. Start de Store tegel in het startscherm en zet de muiscursor in de rechterbovenhoek, kies "instellingen" en daarna "App-updates". Klik dan op "Licenties synchroniseren". Krijg je dan een foutmelding?

De derde melding betekend dat het GeneStor stuurprogramma specifieke statusinformatie doorgeeft die je niet kan lezen in het logboek. De melding eindigt echter met GeneStor driver started wat betekend dat het stuurprogramma wel succesvol gestart is. Deze melding kun je dus ook negeren, alsook de DCOM melding die hierna komt. Deze melding kan verschijnen als bij het opstarten een toepassing er wat langer over doet om te reageren.

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Helaas heeft het niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Dank je wel Dominique.

Dit had ik  vergeten, sorry.

Heb een Lenovo windows.8.1 64bit

H.J. Pieters

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Dag Henry, ik heb je thread verplaatst van het Windows RT 8.1 naar het Windows 8.1 forum. Ik raad aan om op de Lenovo website te controleren of er een nieuwere versie van het energiebeheer programma is en dit te installeren om de LitModeCtrl melding op te lossen.

Indien je het programma niet vind, laat ons dan ook nog even het modelnummer van de computer weten.

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Goeden Morgen Dominique.

Dank je voor de reactie

Ben blij dat je erom vraagt, ik ben helemaal niet geregistreerd ze erkende de pc niet hij was al verouderd toen ik hem kocht.

Helaas lukte het ook niet bij Microsoft heb 4 0f 5 maal geprobeerd zonder succes.

Zal hier zoveel mogelijk gegevens  bijvoegen, hoop dat het niet te verwarrend is.

LENOVO K450-00364 WIN.8.1 8GB geheugen 1 TB HD AMD Radeon R7 240 2GB Dual Layer DVD±ReWriter Gekocht op 11.6.2014

Serie Nummer:dit stond achter op de Pc   *** Verwijderd om privacy te beschermen***

LENOVO Driver Datum: 27 Aug 2013 Driver Versie: 6.00.0001.7027

LENOVO K450-00364 € 699,- Wachtwoord ...... WIN.8.1 8GB geheugen 1 TB HD AMD Radeon R7 240 2GB Dual Layer DVD±ReWriter Gekocht op 11.6.2014

Serie Nummer:??  *** Verwijderd om privacy te beschermen***

Levono alles achter elkaar: (K450-15-4440-8gb-1tb-dvd-win.8.1 )

*** Lenovo K450-00364 ********** Lenovo Product Nr. 3.10.0.45246.24 

H.J. Pieters

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Dag henry, ik heb gekeken op de Lenovo website maar vond geen download van de energiebeheer software.

Ik raad aan om met Lenovo contact op te nemen en te vragen of zij een mogelijkheid bieden om de energiebeheersoftware opnieuw te installeren. Controleer in de softwarelijst in het configuratiescherm of je dan "Lenovo Power ..." tegenkomt en vraag hen of dat programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd kan worden.

Was dit antwoord nuttig?

Ja
Nee

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 31 januari 2021 Weergaven 2.881 Van toepassing op: