Windows Search werkt niet

De search functie van Windows werkt niet meer. Noch de search op de taakbalk , noch in windows explorer.

Microsoft support heeft een aantal scans uitgevoerd en vervolgens ook mijn windows opnieuw geinstalleerd (met behoud van instellingen) maar het probleem blijft bestaan. Ze stellen nu voor om volledig opnieuw te installeren - fabrieksinstellingen (fun!) of te wachten op een update in oktober of november (= minstens 1 maand wachten).

Troubleshooting geeft een probleem met de machtigingen aan op de search folders die niet kan opgelost worden door de troubleshooter. Herstarten etc heeft geen veranderingen.

Iemand nog een idee?

Antwoord
Antwoord
Note: I'll post the commands again without translation. Kindly try first Methods 1 and 2 before Powershell. Thank you.

Method 3.
**Repair all Windows apps via Powershell
Windows key+X then select Windows Powershell (Admin)
copy paste the command below one at a time then press Enter. Please ignore the red errors and let the process complete.

Get-AppxPackage Microsoft.Windows.ShellExperienceHost | foreach {Add-AppxPackage -register "$($_.InstallLocation)\appxmanifest.xml" -DisableDevelopmentMode}

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Restart your Computer

1 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Antwoord
Antwoord

We gebruiken een vertaaldienst om onze gebruikers te helpen. Vergeef ons eventuele grammaticale fouten alstublieft.

Hallo KathleenIndigne,

Ik ben John een onafhankelijke adviseur en een Microsoft-gebruiker zoals jij. Ik help je vandaag graag. Ik begrijp dat je een probleem hebt met windows zoeken niet werkt. Heb je onlangs wijzigingen aangebracht? Wanneer was de laatste keer dat het goed werkte?

Probeer de voorgestelde methoden hieronder als het helpt.

Methode 1.
Druk op Windows-toets+R om Uitvoeren te openen en typ of kopieer het onderstaande pad. Druk op Enter.

C:\Windows\system32\ctfmon.exe

Methode 2.
**Probeer eerst dit ondersteuningsartikel te controleren.
https://docs.microsoft.com/nl-nl/troubleshoot/w...

Methode 3.
**Alle Windows-apps repareren via Powershell
Windows-toets+X selecteert vervolgens Windows Powershell (Beheerder)
kopieer de opdracht hieronder één voor één en druk op Enter. Negeer de rode fouten en laat het proces voltooien.

Get-AppxPackage Microsoft.Windows.ShellExperienceHost | foreach {Add-AppxPackage -register "$($_. InstallLocation)\appxmanifest.xml" -DevelopmentMode uitschakelen}

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_. InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Uw computer opnieuw starten

Vriendelijk laat het me weten als dit helpt of als u nog zorgen.

Oprecht

John DeV
Onafhankelijk Adviseur

1 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 30 september 2020 Views 66 Van toepassing op: