Windows 10 ProductKey

Gisteren heb ik een melding geplaatst op jullie Facebook-pagina. Ik kreeg gisteren drie keer over de melding dat Windows 10 klaar was om te installeren. De eerste twee keer kwam hij terug in Windows 7 Home, waarna hij opnieuw Windows 10 ging downloaden. Bij de derde keer dat het werd aangeboden is mijn hele pc gecrasht en kon ik Windows 7 ook niet meer herstellen (maar ook Windows 10 kon niet meer geïnstalleerd worden).

Op Facebook verzochten jullie mij naar een aangesloten winkel te gaan en daar hebben ze mijn laptop helemaal (kon niet anders) opnieuw moeten installeren met Windows 10. 
Echter vraagt Windows 10 nu een activeringscode en het is niet mogelijk om de Windows 7-key te gebruiken die onder op mijn laptop staat. 

Hoe los we dit nu op? 

Beste,

Wanneer Windows 10 is geupgrade,en je voorgaande Windows geactiveerd was, kun je telefonisch contact opnemen:

Tel. Nederland: 0031 (0) 20 5001500

Tel. België: 0032 (0) 25033113

Heb je echter een schone installatie van Windows 10 gestart, dan wordt de activatie status van je voorgaande Windows versie niet meegenomen en dien je Windows 7/8.1 opnieuw te installeren (of herstellen) om de upgrade van Windows 10 opnieuw uit te voeren.

MVG,

Marc

1 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Bovenstaande klopt als een bus, met schone installatie is echter een installatie op lege HD bedoeld, niet de clean install optie die windows 10 ook biedt, want die leest je oude windows met activatie wel, maar neemt verder geen settings etc over.... Ik heb deze optie gebruikt, het was voor mij toch nodig om eens 'schoon' te beginnen.

Maar ok, nu heb ik windows 10 draaien en geactiveerd, maar nu wil ik graag mijn huidige windows 10 product code noteren, voor als ik in de toekomst een schone herinstallatie wil doen......waar vindt ik de huidige geactiveerde product code....?

Alvast bedankt,

Was dit antwoord handig?

Het werkt bij deze upgrades iets anders. Deze zijn namelijk gekoppeld aan je hardware. Het werkt hetzelfde als een laptop waar al Windows op staat. Die herstel je met een herstel disk en je hebt daarbij geen product code meer nodig. Je hebt namelijk niets meer aan die product code omdat je die nooit vanaf bootable ISO kunt installeren. Wel met de schone installatie vanuit je huidige Windows.

Wil je dus een backup van deze Windows. Open dan het start menu, typ Windows 7 (dat is ook zo in Windows 10) en maak via de backup and restore opties een systeem back. Maak daarbij, via dezelfde route, een herstel disk om mee op te starten en de systeem backup terug te kunnen plaatsen. Nogmaals daar heb je dus geen key bij nodig. Aan die key heb je namelijk niets.

MVG,

Marc

Was dit antwoord handig?

Sorry Marc,

Ik heb een upgrade gedaan van Windows 7 naar Windows 10.

ik heb ook tevens een ISO (DVD/USB) versie gedownload vanaf uw eigen site.

Ik wil graag als ik een schone installatie doe ook echt schoon zijn (LEGE NIEUW HD bv), zoals u beweert moet ik een back-up maken maar dat wil ik dus niet.

Ik wil de ISO DVD gebruiken en vanaf daar op mijn NIEUWE HD Windows 10 te instaleren (verder zal er niks veranderen aan de PC er komt alleen een SSD in waarop ik dus WINDOWS 10 wil neerplanten (is nu nog een HDD)

Ik heb dus straks een product key van Windows 10 nodig?

Waar kan ik deze vinden zodat ik straks met mijn SSD vanaf uw eigen beschikbaar gestelde ISO windows 10 kan instaleren.

Groet,

Jeroen

1 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 1 augustus 2020 Views 1.914 Van toepassing op: