We kunnen geen verbinding maken met de updateservices

Hallo,

Wie kan mij helpen met het probleem dat Windows 10 Update  geen verbinding kan maken met de updateservices?

Dit is sinds 24 mei aan de hand.

Ik heb wel internet verbinding.

Mvg Dora

Antwoord
Antwoord

Hallo Dora,

Bedankt voor je bericht.

U geeft aan dat de Windows 10 update geen verbinding kan maken met de update services. Ik wil u vragen de Windows 10 update probleemoplosser te proberen. Zie deze link.

Controleer of de service niet is uitgeschakeld:

1. Druk op de Windows logo toets en de R toets en typ in het uitvoervenster "Services.msc" en druk op enter.

2. Dubbelklik op de desbetreffende servicenaam zodat het eigenschappenvenster opent.

3. Zorg ervoor dat de volgende instellingen zijn geselecteerd: "Opstarttype: Automatisch (vertraagd)" en de service is gestart. Indien deze niet is gestart, druk op de knop "Starten".

Als dit goed staat controleer dan eens de volgende punten op deze pagina.

Als dat het probleem niet oplost volg dan de volgende stappen om Windows update componenten te resetten.

1. Druk op de Windows knop + X en selecteer Command Prompt (administator)

2. Stop de BITS-service, de Windows Update-service, en de cryptografische service. Om dit te doen, in opdrachtprompt, typ de volgende opdrachten.( Zorg ervoor dat u op Enter drukt nadat u elke opdracht hebt getypt.)

- net stop bits

- net stop wuauserv

- net stop appidsvc

- net stop cryptsvc

3. Wijzig de naam van de software distributie mappen back-ups. Om dit te doen, in opdrachtprompt, typ de volgende opdrachten. Zorg ervoor dat u op Enter drukt nadat u elke opdracht hebt getypt.

- Ren %systemroot%\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.bak

- Ren %systemroot%\system32\catroot2 catroot2.bak

4. Start de BITS-service, de Windows Update-service, en de cryptografische service opnieuw op. Om dit te doen, in opdrachtprompt, typ de volgende opdrachten.( Zorg ervoor dat u op Enter drukt nadat u elke opdracht hebt getypt.)

- net start bits

- net start wuauserv

- net start appidsvc

- net start cryptsvc

5. Herstart je PC en kijk of de update deze keer wel werkt.

Mocht met bovengenoemde stappen het probleem niet zijn verholpen hoor ik dat graag en dan kijken we verder. Graag verneem ik dan ook nog de exacte foutmelding als die vermeld wordt(+code)

Met vriendelijke groet,

Bobby

1 persoon werd geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 22 september 2020 Views 7.906 Van toepassing op: