Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1803 - Fout 0x80070002

Sinds een paar weken kan ik de bovenstaande update niet  binnen halen. Geeft telkens dezelfde foutcode. Virusscanner uitschakelen helpt niet. Gaarne advies.
Ik krijg exact dezelfde melding. Ik heb al een heleboel oplossingen geprobeerd, maar ik ben nu ten einde raad. Is er iemand die nog iets kan verzinnen, behalve de windows update help en dat soort progjes?

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Dag Tmulder,

Dank je wel voor het plaatsen van je vraag op dit Forum. Goed te lezen dat je de updates bijhoudt, maar vervelend dat je nu niet verder kunt na de foutmelding 0x80070002.

Deze foutmelding is een algemene aanduiding dat bepaalde bestanden missen of niet gevonden zijn.
Het kan te maken met het niet kunnen synchroniseren van de bestanden, vanwege oude persoonlijke instellingen of vanwege  drivers die een update nodig hebben om meet e kunnen met Windows 10 1803.

Met welke computer werk je en vanuit welke build heb je de onderdelen update uitgevoerd? Heb je nog toegang tot het startmenu, of zit de computer ‘helemaal vast’? Zie je naast deze foutmelding nog andere  ongebruikelijke zaken? Lukt het een schermafbeelding te maken en die te plaatsen op dit Forum? Wat heb je al geprobeerd? Heb je geprobeerd opnieuw te starten (geforceerde start opent het herstelprogramma van Windows).

Via deze link kan je de instructies lezen om te checken wat er precies aan de hand is. Een schone start is aan te raden (zie onderaan dit artikel) en  vervolgens opnieuw de update uitvoeren.

Heb je vragen over deze instructies of heb je nieuwe vragen, plaats ze s.v.p. op het Forum, zodat we je verder kunnen helpen. Ook als het probleem is opgelost horen we het graag.

Vriendelijke groet,

Marlene

Als dit antwoord je heeft geholpen, markeer het dan s.v.p. als afgerond in het vak onder mijn bericht.

2 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Ik heb dezelfde foutmelding.

Was dit antwoord handig?

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Het is een gloednieuwe HP 17-ak091nd, zo uit de verpakking.

Na configureren worden updates gezocht, een aantal is geïnstalleerd, maar deze blijft fout gaan.

Ik de pc naar de fabrieksinstellingen teruggezet, opnieuw Windows laten installeren en configureren, met hetzelfde resultaat.

Vervolgens blijft m.n. de service wsappx en een aantal andere services 25 tot 50%, en soms meer, van de processor gebruiken.

Ik neig er naar het hele ding weer terug te sturen, maar ben wel bang dat een volgend exemplaar precies hetzelfde gedrag zal vertonen.

Wat te doen?

Was dit antwoord handig?

Ten einde raad heb ik met de originele disk Windows 7 er op gezet en daarna Windows 10. Probleem opgelost.

Wel eerst even een Google backup gemaakt!!

Succes!

Was dit antwoord handig?

Bedankt voor de reactie.

Maar aangezien het een nieuwe pc is, met Windows pre-installed, heb ik helemaal geen originele disks. Daar valt natuurlijk wel aan te komen, maar voor een gloednieuwe pc zou dit niet nodig moeten zijn...

Dus daar ga ik niet aan beginnen.

Ben benieuwd of Microsoft nog een suggestie heeft.

Was dit antwoord handig?

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 25 oktober 2020 Views 2.739 Van toepassing op: