Geluid bij pauzeren video

Wanneer ik een video pauzeer en het even laten weer afspeel, duurt het een aantal seconden voordat het geluid begint, terwijl de video al loopt. Ik mis dus stukken van het geluid van de video en moet telkens terugspoelen om het te luisteren. Dit is erg vervelend, vooral als ik bijvoorbeeld aantekeningen aan het maken ben.

Waardoor komt dit en is het op te lossen?

Alvast bedankt :)

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 21 oktober 2019 Views 30 Van toepassing op:

Dag Annemarie? 

Wat voor een video is het (DVD-tje, video bestand, Youtube, etc).  En waarmee speel je de video af (Windows Media Player, Films en TV app, andere apps)? 

Ik vermoed dat je het beste een andere app kunt proberen via de Store.  

Mocht dat het probleem oplossen, dan zou je de Feedback hub kunnen gebruiken (Als je app dat je nu gebruikt van Microsoft is) om aan te geven welk probleem er speelt.  

In afwachtig op je reactie. 

Robert

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo Robert,

Bedankt voor je reactie. De video is gewoon een .mp4 bestand en ik speel hem af met de Films en TV app. Ik heb het zojuist ook via VLC geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen. Even vergeten te vermelden: het gebeurt alleen wanneer er een koptelefoon is aangesloten. Ik heb verschillende koptelefoons geprobeerd, ook gewone oortjes, dus het zou niet aan de koptelefoon zelf moeten liggen. Kan het zijn dat ik misschien een driver moet updaten?

Annemarie

Dag Annemarie,  

In dat geval stel ik voor dat je de website van de fabrikant van je laptop/pc bezoekt om de laatste drivers (stuurprogramma's) te downloaden. Het zal gaan om een driver voor de geluidskaart.  Dit moet dan een driver zijn voor Windows 10. 

Als dat het probleem niet oplost, zou je Windows tijdelijk schoon kunnen opstarten. Dat houd in dat je Windows opstart maar dan zonder software van derden op de achtergrond.  Die worden dan bij het opstarten van Windows niet automatisch in het geheugen geladen.  Zogeheten achtergrondprogramma's.  Deze kunnen wel eens conflicten veroorzaken.  

Let er wel op dat je bij stap vier, het vinkje wel aanvinkt, genaamd: Alle Microsoft services verbergen.  Zie screenshot: 

Is het probleem dan nog niet opgelost, dan is het volgende artikel handig: 

Tips voor het verbeteren van de prestaties van de pc in Windows 10

Als het daarmee nog niet gelukt is zou je dan kunnen aangeven wat het merk/model is van je pc/laptop?

Met vriendelijke groet, 

Robert