AVG verwijderd - geen internet meer

Beste forumleden,

het volgende probleem kom ik niet uit. Ik zit niet voor de betreffende machine, niet op dit moment.

De volgorde van handelingen:

oplossen van een paar zaken die waren aangegeven: wissen geschiedenis van browsers. Bijwerken AVG, daar ging het mis (denk ik). Overigens was er tot dat moment gewoon internetverbinding.  AVG bijwerken lukte niet. Via Configuratiescherm geprobeerd om te verwijderen zodat ik terug kon naar de gratis versie. Lukte niet. Toen de tool van AVG zelf gebruikt om het programma te verwijderen. Dat lukte. Maar de internetverbinding verdween. De voor de hand liggende handelingen verricht: modem herstarten, gereset, gebeld met de provider. Zelf systeemherstel geprobeerd; lukte niet. Een aantal keren geprobeerd; lukt niet.

Op internet gezocht en vond:

Fix Winsock Manually on Windows 7

Read more at:
http://windows7themes.net/en-us/winsock-fix-for-windows-7/ © windows7themes.net

Open up the command line utility and enter:

netsh winsock reset catalog (resets winsock entries)

netsh int ip reset reset.log hit (resets TCP/IP stack)

Read more at:

Reboot your PC

Your connection should have been reset now and your connections problems may be gone – however it will not solve all problems. For example sometimes your network driver becomes corrupt, then you should download new drivers from realtek.com.tw

Read more at:

eerlijk gezegd ben ik niet de links nagegaan, maar heb de opdrachten ingetikt in de opdrachtprompt, maar kreeg als antwoord dat netsh niet word herkend als opdracht. Ik zit nu vast. Weet echt niet meer wat te doen. Ik ben geen echte techneut, maar weet iets meer dan een gewone gebruiker. Ik hoop van harte dat iemand een oplossing heeft???

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 18 september 2019 Views 763 Van toepassing op:
Antwoord
Antwoord

de mens waar ik het voor deed werd lichtelijk ongeduldig (begrijpelijk) en ik heb hem naar een winkel verwezen. Hopelijk wordt hij daar goed geholpen.

Op weg naar huis bedacht ik me ook de mogelijkheid om eventueel mijn laptop aan de computer te hangen. Delen. Dat zou ook moeten kunnen. Ik weet alleen niet of ik daar een kabeltje voor heb en wat dan moet zijn. Dan kan het probleem misschien opgelost. Maar ik heb het uit handen moeten geven. Loslaten. Toch ben ik benieuwd hoe het opgelost gaat worden. Het gekke vond ik dat de pc bedraad (met netwerkkabel) en draadloos was ingesteld en dat hij beide niet (inderdaad ook de bedraade niet) wilde gebruiken.  De bedraade ook niet als ik draadloos uitschakelde en vice versa. Terwijl het voordat ik AVG verwijderde gewoon allemaal werkte....... Wordt zo'n probleem nog voorgelegd bij AVG?

Het is de eerste keer dat ik me hier heb gemeld. Fijn dat hier echt deskundig advies wordt gegeven. Dank daarvoor. Ik zal hier blijven komen. Misschien kan ik ooit zelf iemand hier helpen. Al zit ik niet op zo'n hoog deskundig niveau.

7 personen werden geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.