Contacten blijven terugkomen na verwijdering in Outlook en Skype voor Desktop en Android

Ik ben al een half jaar bezig om iemand te verwijderen die overleden is elke dag uit mijn telefoon te verwijderen. Het betreft niet alleen deze persoon maar ook andere personen. Omdat Skype verweven is met Hotmail beginnen daar de problemen. Wat ik geprobeerd heb om het probleem op te lossen zijn:

• Skype loskoppelen van mijn hotmailaccount en deze Skype account laten sluiten door Microsoft Skype medewerker .
  • Contacten opnieuw uitnodigen naar mijn Hotmail account.
  • Andere accounts heb ik al mijn contacten er ook uitgegooid om het simpel te houden en Hotmail account dan als basis te laten dienen.
  • Contacten synchronisatie uitgezet op Android LG G4 bij Skype en Outlook.
  • Hulp op afstand gevraagd met een Engelse Skype medewerker en deze is 2 uur bezig geweest in mijn pc en verwees me door naar Outlook helpdesk. Het probleem was volgens de medewerker aan de kant van Outlook.
  • Bij Outlook.com > People heb ik de personen geprobeerd te verwijderen en ook samen te combineren indien meerdere vermeldingen. Bij samenvoegen gaat het fout en worden contacten niet 1 gemaakt maar juist gedupliceerd. Daarna kan je deze alleen 1 voor 1 weer verwijderen door de duplicatiefout. Meerdere tegelijkertijd is niet mogelijk.
  • Bij Outlook.com > Skype Online heb ik dan tegelijkertijd personen verwijderd die niet in Outlook verwijderd konden worden i.v.m. Skype account i.p.v. Outlook of andere mail adressen. Daarna pagina ververst.

Ik heb voor mijn doen alles gedaan om het probleem opgelost te krijgen maar een simpele taak als (dubbele) contacten verwijderen gaat niet of halfbakken en komen terug (ik denk ook na synchronisatie met gsm). Graag zou ik wederom Hulp op Afstand willen met een Outlook medewerker om alles te tonen.

Dit begint echt vervelend te worden, zeker als een beste vriend van je 6 maanden geleden overleden is en je er elke dag aan herinnert wordt dat deze in je telefoon terugkomt en deze moet verwijderen elke dag.

In mijn Android telefoon heb ik zowat alle Google gerelateerde programma's uitgeschakeld. Maak ook geen gebruik van Facebook. Alleen maar Outlook en Skype. Ik heb ook nog online gekeken bij Google account of er contacten instonden en zodoende deze problemen veroorzaken maar ik heb letterlijk 0 contacten bij Google. Standaard browser die ik gebruik op Android is Mozilla Firefox en speel geen spelletjes op de telefoon of andere dingen. Meeste LG apps zijn uitgeschakeld, dus ik draai zo goed als een kale Android versie. Nogmaals automatische synchronisatie met Hotmail/Outlook/MSN/Live/Skype account(s) zijn uitgeschakeld en nog keren mensen terug in mijn contacten lijst. Zowel Android als op de laptop/desktop. Ook heb ik contacten die meerdere vermeldingen hadden verwijderd of losgekoppeld en dan verwijderd maar dit wilde niet werken.

Volgens de Engelse Skype medewerker lag het dus aan de kant van Outlook en mogelijke rare bugs.

Graag zou ik een gepaste oplossing willen zien want afgelopen week ben ik er al 11 uur mee bezig geweest (en dan nog de afgelopen 6 maanden) en kan geen antwoorden vinden.

Ander punt wat ik wil aanstippen is:

Wat ik ook irritant vind is dat je ongewenst online bent bij Skype.

Ik heb al vele malen klachten van anderen gehad die dit ook zo ervaren maar ook ruzie met mensen gehad hierover omdat ik te laks was om te reageren op hun (wat dus niet zo is). Dit zou toch niet het hele opzet moeten zijn van social media lijkt mij. Ik heb in december 2015 meegemaakt dat mijn gsm en pc tegelijktijdig kapot waren en nog was ik online. Terwijl ik geen andere apparaten had. Ik hoor dit niet te zeggen nu ik hier hulp vraag maar ik weet niet welk doel Microsoft voor ogen heeft maar dit lijkt mij geen goede reclame voor je apps. Ik ben juist door ongewenst online zijn zo goed als gestopt met Skype om alle confrontaties met mensen uit de weg te gaan. Ik werd er gewoon moe en onzeker van. zodoende gebruik ik nu voornamelijk WhatsApp, dan maar geen videobellen. Ook heb ik 2 maanden terug contact met Skype medewerker genomen om dit probleem op te lossen maar tot op heden geen oplossing alleen dat mijn Skype account losgekoppeld is van mijn Outlook/Hotmail account.

Een nieuwe account aanmaken is voor mij geen optie omdat mijn huidige emailadres al 13 jaar of langer in gebruik is. Deze is gekoppeld aan vele winkels en contacten. Waar is de tijd dat Hotmail en Skype 2 echte losse producten waren en je controle had over wel of niet online te zijn. Door de Skype overname van Microsoft kon je in het begin niet inloggen met je Hotmail account, moest je nog verplicht inloggen met een Skype account. Later kon je dus beide met elkaar linken. Door deze fragmentatie van namen ala Hotmail/Outlook/MSN/Live/Skype account(s) is het er niet allemaal veel overzichtelijker op geworden naar mijn mening en denk dan ook dat hier mijn problemen mee ontstaan zijn.

Met vriendelijke groet

Alex

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 26 oktober 2018 Views 1.747 Van toepassing op:

Hallo Alex,

Bedankt dat je contact met ons opneemt en welkom op het Microsoft Community forum.

Ik wil je vragen om de volgende artikels te lezen over contactpersonen in Outlook.com/Outlook Mail:

Werken met contactpersonen (personen) in Outlook.com of in de webversie van Outlook en Welkom bij Outlook.com (sectie Wat u bij Personen ziet)

Probeer ook de functie "Contactpersonen opschonen" op de Personen pagina via "Beheren".

Als je daarna nog steeds problemen ondervindt, dan kun je hulp op afstand krijgen via onze chat ondersteuning. Om met hun in contact te komen, klik op de volgende link:

Outlook.com chat ondersteuning 

Wat betreft dat je ongewenst online bent bij Skype, dit is een specifieke Skype vraag/probleem en zul je dus hun moeten contacteren.

Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om weer contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Michel K.

Als dit antwoord jou heeft geholpen, klik dan op de "Markeren als antwoord"-knop om andere gebruikers te helpen.

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Beste  Microsoft medewerker,

ik heb geprobeerd Contacten op te schonen maar krijg hierbij een foutmelding.

In plaats van dat deze opgeschoond wordt, wordt halverwege deze actie gestopt met een foutmelding en dan worden mijn contacten juist gedupliceerd. Dit heb ik ook in mijn vorige post aangegeven.

Ik zal mezelf even herhalen:

Bij Outlook.com > People heb ik de personen geprobeerd te verwijderen en ook samen te combineren indien meerdere vermeldingen. Bij samenvoegen gaat het fout en worden contacten niet 1 gemaakt maar juist gedupliceerd. Daarna kan je deze alleen 1 voor 1 weer verwijderen door de duplicatiefout. Meerdere tegelijkertijd is niet mogelijk.

Ik heb alles gedaan wat er mogelijk is van mijn kant,. De Microsoft Skype medewerker die in mijn pc hulp op afstand bood, zei dat het echt aan de van Outlook ligt met mogelijke bugs.

Hij zag ook dat de contacten na verwijdering terugkwamen. Ook heeft de Skype medewerker de opschoningsfout geconstateerd. Ik waarschuwde hem om deze niet te gebruiken i.v.m. duplicatiefout i.p.v. opruimen. Hij klikte wel 4x en liet mij uiteindelijk met de rotzooi achter want hij had er geen oplossing voor. Met rotzooi bedoel ik dus dubbele namen die 1 voor 1 alleen maar opgeruimd kan worden.

Toen uw Microsoft Skype medewerker in mijn pc bezig was, stond Skype uit op Android telefoon. Evenals synchroniseren naar aanwijzing van de Skype Microsoft medewerker. Het kan zijn dat wanneer Skype op GSM aangezet wordt dat de eerder genoemde problemen ontstaan. Hier heb ik geen inzicht op hoe het allemaal technisch werkt op server niveau. Ik zie alleen maar het ongewenste eindresultaat van contacten die blijven terugkeren in Skype en Outlook.

Met betrekking tot Skype en Outlook en verantwoordelijkheid afschuiven.

Iedereen wijst het vingertje naar elkaar toe. Ondertussen ben ik al maanden bezig om de eerder genoemde problemen opgelost te krijgen zonder enige oplossing. Voor de klant zijn deze 2 producten gewoon samen 1 en zodoende nauw met elkaar verbonden.

Waarom moet de ondersteuning dan toch allemaal zo moeilijk verlopen terwijl het koppelen van je account juist heel makkelijk is.

Waarom moet een klant achter de software problemen aan van Microsoft en partners?

Het wordt hoog tijd dat iemand zijn verantwoordelijkheid op zich neemt in plaats van mij telefonisch weer naar internet te sturen. Of mij 10x door te verbinden aan de telefoon en dingen beloven die tot op heden nog niet waargemaakt zijn, zoals we zullen dit doorspelen naar Technical Engineers en het probleem onderzoeken. Daarna hoor je niets meer, terwijl je wel teruggebeld zou worden.

Of je wordt 24 uur gemonitord en daarna weet niemand waar je het over hebt, wanneer je terugbelt naar Microsoft.

Ik snap dat ik dit hier niet hoor te zeggen omdat ik hulp vraag maar.........

Echter ben ik niet tevreden met uw antwoord en voel me dan ook niet serieus genomen omdat het samenvoegen/opschonen van mijn contactpersonen al in mijn eerdere reactie in de aandachtspunten duidelijk vermeld stond, toch blijven deze verwijderde contactpersonen terugkomen.

Ik zal het anders verwoorden: Als ik 6 maanden bezig ben om een probleem op te lossen en vele uren eraan gespendeerd heb en het lukt me niet en dan aanklop bij bijvoorbeeld in dit geval Microsoft dan moet er toch echt iets fout zijn. Vaak wil ik juist dingen zelf oplossen.  Tevens wanneer ik op de uw aangegeven https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/outlook.com/tech-services?forceorigin=esmc&wa=wsignin1.0 klik voor chatsupport krijg ik de volgende melding : Probeer te zoeken naar wat u nodig hebt, Deze pagina bestaat niet.

Wederom weer een fout aan de kant van Microsoft support, waardoor ik mezelf niet serieus genomen voel.

Graag zie ik van u op zeer korte termijn een gepaste oplossing.

Met vriendelijke groet

Alex Berting

4 personen werden geholpen door dit antwoord

·

Hallo Alex,

Onze excuses voor de late reactie. We hebben momenteel een backlog waardoor het wat langer kan duren dat je een antwoord krijgt.

Ondervind je nog het genoemde probleem? Zo ja, omdat we meer informatie nodig hebben om je probleem te kunnen onderzoeken, heb ik een privébericht voor je aangemaakt die je kan vinden bij je persoonlijke berichten. Dit bericht kun je alleen lezen, wanneer je bent aangemeld en als het bericht voor jou bestemd is.

Wanneer je ons het gevraagde informatie hebt gegeven, plaats dan een bericht in dit publieke forum discussie.

Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om weer contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Michel K.

Als dit antwoord jou heeft geholpen, klik dan op de "Markeren als antwoord"-knop om andere gebruikers te helpen.

IK heb hetzelfde probleem.

sommige personen zitten er 38 keer in

het is echt troep

kan niemand verwijderen en na verwijderen zijn ze weer dubbel terug

Hallo Rehzana,

Graag zou ik willen mededelen dat ik een privébericht heb aangemaakt, doordat ik bepaalde informatie van je nodig heb. Dit bericht kun je vinden bij je persoonlijke berichten.

Plaats een bericht in deze thread, zodat ik een melding van je reactie kan ontvangen.

Als je nog vragen hebt, dan kun je altijd contact opnemen met ons.

Met vriendelijke groeten,

Danny

Met vriendelijke groeten,
Danny

Inmiddels ben ik paar maandjes met T3 adviseur van Skype een tijd bezig, maar tot op heden lijkt het nog niet opgelost te kunnen worden, de contacten die ik aangaf dat ze weg mochten werden dan manueel verwijderd in de servers van Microsoft/Skype/Outlook. Het leek even goed te gaan.

Dan maar weer blijven klagen, in hoop dat juiste oplossing naar boven komt ervoor

Volgens mij is er maar 1 oplossing: Skype verwijderen. Probeer dat eens een paar dagen.
Lumia 950 W10M .953

Bij mij zie ik ook dat steeds meer contacten dubbel komen te staan.

Het lijkt als of het er meer worden wanneer in Outlook via de site opstart.

Het is best wel lastig. Door dat mijn adressenlijst nu ca 3 dubbel is wordt mijn adressen boek op de Windows phone steeds trager. Heb nu dus ca. 2000 adressen er instaan......

Waar gaat dit mis?

Ik gebruik Office 365 en Microsoft Lumia 950 Windows 10 

na gekomen bericht.

Het lijkt dat hij de adressen ook van uit de weggegooide items er bij zet.......

Afgelopen week was een bug in nieuwe versie van Outlook op Android. Deze versie vroeg telkens inloggegevens. Ik was dit beu en heb Outlook verwijderd Android telefoon. Met Google mail client programma gebruik ik nu mijn Outlook contact mail gegevens.

Resultaat:  dubbele namen in Android verleden tijd. Wel ontbraken een paar contacten. Da's nu manueel aangevuld. Deze oplossing geeft mij op Android nu meer zekerheid dan dagelijks onzinnige contacten moeten verwijderen.

Hoe het gaat Windows 10 wanneer mail daar wordt opgehaald of Skype wordt opgestart is mij niet duidelijk. Ben nu voorlopig niet staat om pc aan zetten .  Ik zou zeggen: probeer het uit en deel je bevindingen.

Ik blijf raar vinden dat synchronisatie problemen bij groot bedrijf Microsoft blijven bestaan met Skype/Outlook/People.live.com en bij concurrent Google gaat alles vlekkeloos . Ironie op en top: ik gebruik een Google product om geen Microsoft problemen hebben.