auto aanvullen oude email adressen verwijderen

als ik via internet inlog in m'n Hotmail kom ik in outlook.com met alle andere tegels zoals personen, one drive ed.

Als ik nu een eerste letter intik bij zoeken of als ik een email wil versturen komt er een hele rits oude adressen voorbij die al uit mijn adressen boek zijn maar elke keer tevoorschijn blijven komen.

Hoe kan ik deze wissen.

Heb hetzelfde als ik in m'n gekoppelde mail werk van windows 8.1

vind het nogal storend en krijg deze lijst van auto aanvullen niet gewist

heb de instelling in Geavanceerde privacyinstellingen al op Alleen suggesties voor contactpersonen maar elke keer komen oude contact personen als suggestie waar in het verleden is mee gemaild.

Beste H_J,

Welkom op het Microsoft Community Forum.

Allereerst wil ik graag mijn excuses aanbieden voor het late beantwoorden van je vraag.

Ik begrijp dat de al eerder verwijderde contacten alsnog in de zoekbalk en in het aanmaken van een nieuwe e-mail verschijnen.

Outlook.com herinnerd voor lange tijd wie je een mail hebt verstuurd. In principe staat dit los van wat er in je contactenlijst staat.

Wanneer je in de auto aanvullende balk een adres intypt zal er de lijst met adressen verschijnen. Wanneer je met je muis over een van deze contacten gaat zal je een kruisje te zien krijgen. Klik op dit kruisje om het emailadres ook hier te verwijderen.

Ik hoop dat het zo lukt!

Mocht je nog andere vragen hebben of tegen eventuele problemen aanlopen aarzel dan niet om op dit bericht te reageren.

Met vriendelijke groet,

Hanna

Was dit antwoord handig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hartelijk dank voor uw feedback.

Bedankt voor je reactie,

Ik heb er nu geen last meer van bij het intikken van het email adres bij het aanmaken van een nieuwe mail als ik online werk via Hotmail.com.

Maar de oude adressen komen nog wel in beeld als ik in Outlook werk in windows 8.1 welke op mn Hotmail account draait.

En ook nog als ik online werk via Hotmail.com bij het zoek vakje email doorzoeken links in het scherm onder de tegel van OUTLOOK.COM hier blijft alle oude adressen nog in staan naar wie ik heb gestuurd of ooit ontvangen hebt.

Hoor graag.

Was dit antwoord handig?

Hallo H_J,

Goed om te horen dat Hanna's oplossing in ieder geval deels heeft geholpen.

Om dit voor mijzelf te verduidelijken, bedoel je met Outlook op Windows 8.1 de ingebouwde Mail app, een Outlook versie uit een Office pakket, of bedoel je hier iets anders mee?

Om de contactpersonen ook uit de zoekbalk te verwijderen, wil ik je vragen om eerst te proberen om je browser te optimaliseren. Mogelijk zijn deze contactpersonen, of 'resten' van deze contacten nog opgeslagen in je cache.

Volg voor het optimaliseren van de browser de stappen van de pagina's Browser optimaliseren en Cookies verwijderen 

Indien je een andere browser dan Internet Explorer gebruikt, volg dan de instructies van deze pagina voor de cookies en deze pagina voor de cache
Let op, deze site is helaas alleen in het Engels beschikbaar.

Als dit niet werkt, hoor ik graag weer van je.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Was dit antwoord handig?

Ik bedoel de Outlook Windows 8.1 ingebouwde Mail app daar komen nog steeds oude adressen tevoorschijn als ik een nieuwe mail wil aanmaken.

In Hotmail.com inloggen vanaf internet blijven bij het zoek vakje email doorzoeken links in het scherm onder de tegel van OUTLOOK.COM nog veel meer oude adressen nog in staan naar wie ik heb gestuurd of ooit ontvangen hebt.

Vanaf Hotmail.com inloggen komen er dus nog veel meer adressen tevoorschijn dan in de windows 8.1 mail app.

Ik gebruik niet de outlook van het office pakket.

Heb alle cookies verwijderd en alle opties die er zijn in internet opties uitgeprobeert en gewist maar ze blijven terug komen.

Was dit antwoord handig?

Hallo H__J,

Fijn om te horen dat de oplossing in ieder geval deels heeft gewerkt.

De reden dat je in de zoekbalk nog steeds onbekende contacten ziet staan, is omdat je waarschijnlijk nog berichten aan en/of van hen in je account hebt staan.

Indien je deze verwijdert, zouden de contacten ook niet meer zichtbaar moeten zijn.

De makkelijkste manier om dit snel te doen, is om (per map) de sorteer wijze te veranderen naar 'Van'.

De berichten komen dan alle op alfabetische volgorde van afzender te staan. Dit maakt het vinden en verwijderen van alle berichten per (verwijderd) contactpersoon makkelijker.

Mocht je na dit proces toch nog steeds deze contactpersonen, of een deel daarvan, terug zien in je zoekbalk, dan heb ik meer informatie nodig om het op te lossen.

Omdat een deel van deze vragen gevoelige informatie nodig hebben, heb ik een privé bericht voor je geopend. Deze vindt je door op de rode link te klikken bovenaan je originele vraag.

Ik hoop dat bovenstaande oplossing werkt. En anders hoor ik graag van je.

Met vriendelijke groet,

Suzanne

2 persoon vond dit antwoord handig

·

Was dit antwoord handig?

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 25 oktober 2020 Views 2.884 Van toepassing op: