Van ongewenste email gewenste email maken

L.S.,

In mijn postvak 'ongewenst' staan veel emails die ik gewenst vind. Als ik aanklik bovenaan 'niet ongewenst', dan komen ze op dat moment wel in postvak in. Echter als er nieuwe emails van dezelfde zender komen staan ze wederom in postvak 'ongewenst'. Hoe kan ik ze blijvend 'gewenst' maken zodat ze automatisch altijd in postvak in komen? 

Wie helpt mij?

Groetjes, Evelien

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 18 augustus 2019 Views 16.446 Van toepassing op:

Hallo Evelien,

Welkom op ons Microsoft Community forum en onze excuses voor het wachten op een antwoord van ons. Je laat ons weten dat na het markeren van een e-mail als niet ongewenst, de e-mails nog steeds in de folder Ongewenst terecht komen.

Controleer of je de afzender hebt toegevoegd als contactpersoon.

Wanneer je de e-mail als niet ongewenst hebt gemarkeerd, kun je via de e-mail de afzender als contactpersoon toevoegen:

Open de e-mail in je Postvak IN en klik naast de naam van de afzender op "Contactpersoon toevoegen".

Zie ook of de afzender in de veilige lijst is toegevoegd en niet tegelijk in de lijst van geblokkeerde afzenders. Dit kun je controleren via de onderstaande stappen:

Geblokkeerde afzenders:

1. Klik naast je naam op het tandwiel icoon,
  2. Ga naar Opties,
  3. Onder Ongewenste e-mail voorkomen klik op Veilige en geblokkeerde afzenders,
  4. Klik hierna op Geblokkeerde afzenders en selecteer de afzender die je wil deblokkeren,
  5. Klik nu op Uit lijst verwijderen.

Veilige lijst:

1. Klik op het tandwielicoon en kies voor Opties,
  2. Onder Ongewenste e-mail voorkomen klik op Veilige en geblokkeerde afzenders,
  3. Klik Veilige afzenders,
  4. Typ in het tekstveld het e-mailadres of domein waar je altijd e-mail van wilt ontvangen, en klik dan op Aan lijst toevoegen >>.

Indien je hierna nog problemen ondervind, gelieve dan het persoonlijk bericht te raadplegen dat ik voor jou hebt geopend voor verdere instructies.

De inhoud van het persoonlijk bericht is alleen zichtbaar voor jou en onze Microsoft-beheerders. Andere communityleden kunnen het bericht niet lezen. Volg onderstaande stappen voor het raadplegen van je persoonlijk bericht:

Klik op U hebt een privéreactie op dit bericht. Klik hier om het bericht te lezen op ons beveiligde gedeelte voor privéberichten.

Opmerking: Je kunt het persoonlijk bericht enkel raadplegen als je bent aangemeld op het forum. Je kunt je aanmelden door op deze pagina in de rechterbovenhoek op Aanmelden te klikken.

Bedankt,

Anique

7 personen werden geholpen door dit antwoord

·

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Hallo,

Ik heb zoals aangeraden zowel de verzender toegevoegd als deze op de lijst met veilige afzenders gezet.

Desondanks blijven emails van de betreffende afzender nog steeds in de map ongewenst binnenkomen.

En als ik andersom een mail stuur aan deze emailaccount, dan wordt die email ook in de map ongewenst ontvangen.

Ik moet daarbij wel vermelden dat het gaat om emailadressen die geforward worden naar andere accounts.

E.e.a. gebeurd zelfs wanneer de spamfilters uitgeschakeld zijn.

Wat kan ik nu nog doen om het op te lossen?

Groeten,

Arjan.

Hallo Arjan,

Kunt u even aangeven of het vooral gaat om e-mailadressen van derde partij services? Het is mogelijk dat deze e-mails door andere gebruikers een hoog aantal keer is gemarkeerd als Ongewenst. Als deze e-mails een hoog aantal keer gemarkeerd worden als Ongewenst in ons systeem, zullen deze e-mail automatisch blijven verzonden worden naar de folder Ongewenst. Er is helaas geen direct oplossing hiervoor.

Het enigste wat ik u kan adviseren is een e-mail regel aanmaken. Echter is de kans groot dat dit ook niet zal werken, maar u kunt het alvast eens proberen. U kunt de regel aanmaken via de volgende stappen:

1. Ga naar https://outlook.com
  2. Vink de e-mail aan en klik boven in de balk op de drie bolletjes.
  3. Kies hierna voor Regel maken... en bij Afzender bevat vult u het e-mailadres in en kies de folder naar waar u het wenst te verplaatsen.

Geef verder ook aan of het direct versturen naar het e-mailadres zonder dat de e-mails worden geforward, wel goed werkt? of komen de e-mails dan ook in de folder Ongewenst terecht? en is de afzender ook een Outlook-account?

Bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Anique

Het gaat om "oude" emailadressen op een eigen familie-domeinnaam die ik laat forwarden.

Dat doe ik al 10 jaar in de vorm van emailaccounts die ik middels "send copy to" "doorstuur" naar emailadressen ....@hotmail.com en .....@outlook.com.

Het nadeel was dat ik eens in de zoveel tijd de mailboxen van die accounts handmatig moest leegmaken.

Ik ben recent van hostingsbedrijf gewisseld en heb toen tevens ervoor gekozen om niet langer emailaccounts, maar mail forwarding in te zetten.

En dat blijkt dus als spam te worden gezien door Microsoft.

Ik heb natuurlijk geprobeerd of mijn oude oplossing met mailaccounts en send copy to wel goed ging, maar dat bleek niet het geval. De kopieën belanden ook in de map ongewenst.

Als ik vanuit zo'n mailaccount zelf een email stuur aan het hotmail-account waar ik naar toe wil forwarden, dan komt het probleemloos aan. De afzender zelf is dus niet door Microsoft als "besmet" aangemerkt. Het moet dus iets met het doorsturen te maken hebben.

Daarom heb ik volop contact gehad met de hoster en op hun aanraden allerlei instellingen geprobeerd maar niets helpt.

Behalve toevoegen van afzender(domein) aan lijst met veilige afzenders heb ik ook al geprobeerd via Regel maken geprobeerd om de berichten geforceerd in Postvak In te krijgen, maar dat werkte niet.

(Dat vind ik overigens wel raar, want waarom wordt een dergelijke regel die ik bewust toevoeg, toch genegeerd?)

Hopelijk heb jij nog ideeën want dit is niet fijn.

Gr. Arjan. 

Hoi Arjan,

Ik vermoed dat berichten die van jullie eigen domein door de filters van Microsoft worden gezien als onveilig en daarom meteen naar de map 'Ongewenst' wordt gestuurd.

Het team van E-mail Delivering and Filtering support (EDFS) kan je hierbij helpen. Zij kunnen ervoor zorgen dat het domein wordt toegevoegd aan de 'Veilige afzenders' zodat andere Outlook.com gebruikers ook berichten van jullie domein kunnen ontvangen zonder dat het direct in de map 'Ongewenst' komt. Via de volgende link kun je met hen in contact komen.

Laat het me gerust weten, als je hier vragen over hebt.

Met vriendelijke groet,

Mechteld

Hallo Mechteld,

Ik heb op je link geklikt, maar daar kom ik op een algemene pagina mee met info over dit onderwerp.

Na een poosje rondklikken kwam ik op dit contact formulier:

https://support.microsoft.com/nl-nl/getsupport?oaspworkflow=start_1.0.0.0&wfname=capsub&productkey=edfsmsbl3&locale=nl-NL&wa=wsignin1.0&ccsid=636034031024270255

Maar die lijkt me niet bedoeld voor eindgebruikers zoals ik, maar voor providers.

Als je een ander formulier  bedoelde wil je dat dan s.v.p. doorgeven?

Arjan.

Hallo Mechteld,

Naast dat ik waarschijnlijk niet het goede formulier te pakken had, heb ik nog een puntje.

Aangezien emails die ik verzend vanuit email-accounts van het domein wel aankomen bij dezelfde Outlook.com account vermoed ik dat het domein zelf niet door Microsoft als onveilig is bestempeld.

Alleen forwards (en kopieën) worden in map ongewenst geplaatst.

Arjan.

Hoi Arjan,

Het formulier is niet alleen voor providers, maar ook voor beheerders van domeinen zoals het domein waar jij het over hebt.

En het zijn niet alleen domeinen die ze kunnen deblokkeren, maar ook IP-adressen of IP-ranges.

Komen van het account waarmee je berichten doorstuurt, alle berichten in je map 'Ongewenst'.

Laat het me even weten. Ik kijk uit naar je reactie.

Met vriendelijke groet,

Mechteld