Importeren van Office 2003 in Office 365 - kan dat? En hoe?

Ik overweeg om Office 365 aan te schaffen. Ik gebruik nog steeds Office 2003 want telkens elke nieuwe versie te kopen vind ik onnodig en voor mij te duur.

Tot nu toe kan ik nergens iets vinden of en hoe het mogelijk is om alle data van Office 2003 (outlook.pst en archive.pst) in Office 365 te importeren. Verder wil ik graag weten of ik alle met Office 2003 aangemaakte Word en Excel documenten zonder problemen met Office 365 verder kan gebruiken en bewerken.

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 24 maart 2018 Views 280 Van toepassing op:
Antwoord
Antwoord

Dag Joop, welkom bij de Microsoft Community. Bedankt voor je vraag over Office. Als ik het goed begrijp wil je weten of je je oude documenten zal kunnen openen in de nieuwe Office 365 versie.

De nieuwe Outlook versie kan je oude .pst bestand importeren en ook oudere Word en Excel documenten kunnen geopend worden.

Mochten dit geavanceerde documenten zijn die gebruik maken van VBA (programmeercode) of van invoegtoepassingen, dan kan het handig zijn om te testen of deze werken in de nieuwe Office. Hiervoor kan je de proefversie gebruiken die beschikbaar is op de Office.microsoft.com website.

Let er wel op dat als je deze installeert, dit je .PST bestanden omzet in een nieuw formaat dat daarna niet meer door Outlook 2003 gelezen kan worden. Om dit te voorkomen kan je een nieuwe gebruikersaccount in Windows aanmaken, je .pst bestanden en documenten kopiëren naar deze nieuwe account en dan daarin de nieuwe Office versie testen met je documenten en .pst bestanden.

Als je verdere vragen hebt hierover, laat het ons weten.

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.