In Windows Office Excel 2007, onder besturingsysteem Windows 7, is het onmogelijk om een e-mail te verzenden met een kopie van het Excel bestand als bijlage, via Windows Live mail.

Om de laatste update van Windows e-mail software te verkrijgen, heb ik Windows Live mail gedownload op mijn laptop (wat overigens niet hetzelfde bleek te zijn als Windows Live Hotmail wat in gebruik was). Daarna heb ik de koppelingen voor Windows Live Mail geselecteerd m.b.t. de extenties (.eml, .vcf), de protocollen (.MAILTO) en de MAPI.

Bij het verzenden van een e-mail vanuit Excel, wordt wel Windows Live Mail automatisch gestart, maar ik krijg geen scherm om een e-mail te versturen (met adressen, tekst en het bestand als bijlage toegevoegd). Wel krijg ik de foutboodschap "Algemene fout in het elektronisch-postsysteem. Sluit Microsoft Office Excel, start het elektronisch-postsysteem opnieuw en probeer het nogmaals". Dit het ik gedaan, maar zonder succes.

Ik heb nog gezocht naar eventuele relevante updates of invoegtoepassingen, maar kan niets vinden. Wel heb ik als test een invoegtoepassing voor het verzenden van e-mails vanuit Excel met een kopie van het bestand in PDF-formaat gedownload, maar dan krijg ik ook dezelfde foutboodschap.

PS : ik heb nog een oude pc met Windows XP, en daar werkt een e-mail verzenden vanuit Excel via Hotmail wel korrekt ?

Wat moet ik doen om deze functionaliteit in Excel goed te laten werken ? 

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 16 maart 2019 Views 1.439 Van toepassing op:
Antwoord
Antwoord

Dit is een bug

Heb nu een omleiding gevonden voor de VBA SendMail code zodat ik ook mijn

add-in kan aanpassen voor WLM, Ik hoop deze sectie op mijn site deze week te updaten.

Als je drie keer op de mail knop drukt werk het wel trouwens

Regards Ron de Bruin
http://www.rondebruin.nl

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.