Word 2013 opent icoon, maar verder niets

Ik heb een Office 365 pakket wat tot een aantal weken terug perfect werkte. Maar nu doet opeens Word niets meer. Als ik dubbelklik op de koppeling gaat hij onderin mijn taakbalk wel het icoontje openen, en zie ik een miniatuur van het scherm zoals ook bij andere apps, maar verder opent hij het scherm niet... Oftewel; ik heb helemaal niets aan mijn Word. 

Ik heb het idee dat hij gecrasht is op de een of andere manier. Het kan zijn dat ik mijn laptop een keer heb dichtgeklapt terwijl Word nog open stond en dan er toen iets fout gegaan is. Het vreemde is dat alles het verder nog wel doet, en de rest van Office ook.

Ik heb ook al geprobeerd om Office opnieuw te installeren, maar het probleem blijft.

De safe mode (winword /safe) doet het wel, maar daar kan ik verder niet veel mee.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Antwoord
Antwoord

Oké, dan weten we nu dat er iets fout is met de installatie.

Het kan evt. nog liggen aan een corrupt geraakte Normal.dotm. Dit is niet echt waarschijnlijk, maar het oplossen daarvan is nogal eenvoudig en kunnen we beter niet overslaan voordat we naar "drastische middelen" grijpen.

Sluit Word af.
Toets Window r en type "%Appdata%". Er opent een Verkenner scherm.
Blader naar Microsoft.
Blader naar Sjablonen (Templates als je een Engelstalige versie hebt).
Verwijder of hernoem Normal.dotm tot bijv. "Normal.bak" (maak evt. bekende extensies in Verkenner zichtbaar door op het Lint Beeld te kiezen en Bestandsnaamextensies AAN te vinken).
Wanneer je Word weer opstart, maakt hij een nieuwe, default Normal.dotm aan.

Als dit je probleem niet oplost, dan moet je eerst proberen Office te herstellen. Rechtermuisklik op de startknop in de taakbalk en kies Programma's en Onderdelen (bovenaan). Scroll naar MS Office 2013 (o.i.d.) en klik op Wijzigen en kies vervolgens voor Hertellen (o.i.d.). Je hebt wellicht de installatie DVD of het gedownloade installatie bestand nodig.

Als dit je probleem niet oplost, dan zul je Office moeten verwijderen en opnieuw installeren.

Via Programma's en Onderdelen kiezen om Office te verwijderen.

Download het gratis MS progje "FixIt" waarmee Office 2013 geheel verwijderd wordt. Deze is via deze site te downloaden: Office 2013 verwijderen FixIt. Dit progje verwijderd alle restanten van Office, die bewust zijn achtergelaten. Zo kun je echt met een schone lei opnieuw installeren.

Als er op deze computer andere versies van Office waren geïnstalleerd, download dan de FixIt progjes (Google is je vriend) om de restanten van DIE installatie(s) ook te verwijderen.

Herstart voor de goede orde je computer.

Installeer Office 2013 opnieuw. Hiervoor heb je vanzelfsprekend je installatie medium en ongetwijfeld je 25 karakter lange product code nodig.

David

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 19 december 2017 Views 187 Van toepassing op: