Gmail account in Outlook 2016 werkt niet meer

In Outlook 2016 heb ik 2 Gmail adressen staan maar 1 adres werkt sinds gisteren ineens niet meer.

Gmail adres verwijderd en opnieuw willen toevoegen zoals ik al jaren doe maar dit gaat me niet meer lukken.

Outlook komt met een melding "Accountconfiguratie is geannuleerd".

Ik moet nl. een Accounttype kiezen! Dat heb ik nog nooit gedaan en ook nooit voor kunnen kiezen.

Ik kan kiezen uit: Office 365 of Outlook.com of Google of Exchange of POP of IMAP.

De laatste 2 POP of IMAP ken ik wel uit het verleden dus één van de 2 gekozen en IMAP poort en IMAP server ingesteld zoals wenselijk maar naar 20 pogingen de moed opgegeven.

Wachtwoord zelfs in Gmail gewijzigd en deze opnieuw ingevoerd maar ook dit gaat niet werken.

Als ik ga Googelen met mijn probleem komt niet één oplossing voorbij dat ik kiezen moet voor een Account type. Volgens gaat hier wat mis!

1 Gmail adres werkt nog steeds goed.
Ben bereid om het Outlook opnieuw te installeren maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Wie kan me hiermee helpen?

|
Antwoord
Antwoord

Omdat er iets veranderd is, Google beschouwt Outlook als minder veilig.  Dus dan maar app wachtwoord proberen:

https://support.office.com/nl-nl/article/een-e-mailaccount-toevoegen-aan-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b?omkt=nl-NL&ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

6 personen vonden dit antwoord nuttig

Was dit antwoord nuttig?

Helaas heeft het niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Vraaggegevens

Laatst bijgewerkt 16 april 2021 Weergaven 6.173 Van toepassing op: