Wat gebeurt er met mijn bestaande Office licentie als ik Office 365 installeer?

Voor mijn PC heb ik in het verleden een eigen Office licentie aangeschaft en deze gebruik ik dan ook. Nu krijg ik binnenkort via mijn werkgever Office 365 en kan ik onder deze nieuwe licentie de Office producten op 5 devices installeren. Wat moet ik met mijn oude licentie doen? Moet ik deze Office software eerst de-installeren zodat ik wellicht iemand anders hier nog een plezier mee kan doen?

Was dit gesprek nuttig?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Prima! Hartelijk dank voor uw feedback.

Hoe tevreden bent u over deze discussie?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u over deze discussie?

Hartelijk dank voor uw feedback.

Welke Office-editie heb je hiervoor aangeschaft?  Hoe heb je het aangeschaft (volledig pakket in de winkel, productcodekaart, etc.)? Dat kan uitmaken of het wel/niet mogelijk is om de licentie over te dragen.
Hartelijke groet,

Remco

Was dit antwoord handig?

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

In dit geval gaat het om Office Professional 2010; een volledig pakket aangeschaft 

via Microsoft. Maar ik weet ook dat diverse collega's van mij ook andere Office-licenties hebben, Mijn vraag is dus of er ergens complete informatie beschikbaar is over het overdragen/hergebruiken van bestaande Office licenties bij nieuwe installatie van Office 365?

Was dit antwoord handig?

De licentievoorwaarden zeggen dit:

19.  TOEWIJZING AAN EEN ANDER APPARAAT. U mag de licentie een onbepaald aantal malen toewijzen aan een ander apparaat, maar niet vaker dan eenmaal per 90 dagen. Als u de licentie aan een ander apparaat toewijst, wordt dit het 'gelicentieerde apparaat'. Als u het gelicentieerde apparaat buiten dienst stelt in verband met een hardwarestoring, mag u de licentie eerder aan een ander apparaat toewijzen.

20.  OVERDRAGEN AAN DERDEN. De eerste gebruiker van de software mag de software en deze overeenkomst eenmalig rechtstreeks overdragen aan een derde partij door het authentieke licentiebewijs over te dragen aan een derde partij. De eerste gebruiker moet eerst de software afzonderlijk verwijderen van het apparaat alvorens de software los van het gelicentieerde apparaat wordt overgedragen. De eerste gebruiker mag geen kopieën van de software behouden. Voor de overdracht dient de andere gebruiker ermee akkoord te gaan dat deze overeenkomst geldt voor de overdracht en voor het gebruik van de software. Als de software een upgrade is, moeten ook alle eerdere versies van de software deel uitmaken van de overdracht.

Hartelijke groet,

Remco

Was dit antwoord handig?

Discussie-info

Laatst bijgewerkt 20 januari 2021 Views 340 Van toepassing op: