Hoe verander ik de taal van Internet Explorer?

In Internet Explorer wil ik de taal wijzigen. Hoe moet ik dan te werk gaan?

Vrageninfo

Laatst bijgewerkt 18 september 2018 Views 23.502 Van toepassing op:
Antwoord

Van toepassing op Internet Explorer 8 (Windows XP) en Internet Explorer 9 (Windows Vista en later)

Beste mensen,

Om de taal van de menu’s en werkbalken in Internet Explorer te wijzigen kan men, afhankelijk van de versie van Internet Explorer (en Windows) op verschillende manieren te werk gaan.

Windows XP:

Wanneer u een andere taal in Internet Explorer ziet dan in de rest van Windows, gaat het om een Engelstalige Windows XP-versie met ondersteuning voor meer dan één taal. In dat geval kan men de taal van Internet Explorer aanpassen. Eerst dient daarvoor de laatste nieuwe versie van IE voor Windows XP, namelijk versie 8 te worden gedownload en geïnstalleerd. Daarna kan men het MUI-pack (taalpakket) voor Internet Explorer 8 installeren.

·         Internet Explorer 8 voor Windows XP (32-bit)

·         Internet Explorer 8 voor Windows XP (64-bit)

·         MUI-pack voor Internet Explorer 8 (32-bit)

·         MUI-pack voor Internet Explorer 8 (64-bit)

Als de taal in Internet Explorer al overeenkomt met de rest van Windows, zal de taal in de meeste gevallen niet kunnen worden gewijzigd.

Windows Vista en Windows 7:

Men kan op twee manieren te werk gaan om de taal van Internet Explorer te wijzigen. Allereerst kan men de huidige taalversie van Internet Explorer deïnstalleren, om vervolgens een nieuwe versie van Internet Explorer te downloaden in de taal die u wel wilt. Wanneer overigens nog niet de laatste nieuwe versie van Internet Explorer (versie 9) is geïnstalleerd, dient men dit sowieso eerst te doen:

·         Hoe kan ik Internet Explorer 9 installeren of verwijderen?

Een andere mogelijkheid is het, om een taalpakket voor Internet Explorer te installeren.

·         Taalpakketten voor Internet Explorer 9 (Windows Vista)

·         Taalpakketten voor Internet Explorer 9 (Windows 7)

Wanneer u overigens wilt instellen met welke taal meertalige websites standaard worden weergegeven, dan kunt u de volgende handleiding raadplegen:

·         De taalinstellingen van Internet Explorer wijzigen

-------------------------------------------------------------------------------------------

Met vriendelijke groet,

Erwin D., Microsoft Partner

­
­
Met vriendelijke groet,
Erwin D.
Microsoft Partner

Is uw probleem hiermee opgelost?

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Geweldig! Bedankt dat u dit als antwoord hebt gemarkeerd.

Hoe tevreden bent u met dit antwoord?

Hartelijk dank voor uw feedback. Daarmee kunnen we de site verbeteren.

Hoe tevreden bent u met deze reactie?

Hartelijk dank voor uw feedback.