Kirjaimet sekaisin ja vaihtaneet paikkaa

What do you want to do ?
New mail

Moi

Oman työttömyyskassani nettisivut on aivan sekaisin, kirjaimet on vaihtaneet paikkaa ja siellä on ylimääräisiä sanoja. Eli tekstistä ei saa mitään selvää. Onkohan kyseessä jokin virus/mato tai hakkerointiyritys.

Sivut toimivat muuten normaalisti eli voi lähettää tietoja ja liitteitä, ainoastaan teksti on sekaisin. Olen kokeillut chromea sekä edgeä, kummallakin selaimella tulos on sama. Kysymyksessä on win 10.

Olen käyttänyt defender offline tarkastusta ja windows updatea sekä täydellistä tarkastusta, mikään näistä ei auta.

Hei Mikkookko, 

Katsellaanpa asiaa yhdessä pidemmälle. Voisitko ihan ensimmäiseksi laittaa meille näyttökuvan tästä sivusta, jolla ongelma esiintyy, sisältäen tekstiä jossa näitä väärässä paikassa olevia kirjaimia ja sanoja ilmenee? 

Meille on tärkeää suojella yksityisyyttäsi, joten tarkistathan, että kuvassa ei näy mitään henkilökohtaisia tietoja. Nämä voit tarvittaessa rajata pois tai sutata esim. Paintia käyttäen. 

Lisäksi haluaisin varmistaa, että ovatko nämä työttömyyskassan sivut siis ainoat, joilla ongelma esiintyy, vai onko surffatessa muualla ilmennyt samaa tai samankaltaista? 

Kiitos jo etukäteen näistä lisätiedoista ja palaillaan asiaan kun saat näitä lähetettyä. Kysythän myös mikäli sinulla on muita kysymyksiä, autamme täällä mielellämme. 

Mukavaa tiistaita!

Ystävällisin terveisin, Milla 

Ratkaisiko tämä ongelmasi?

Tämä ei auttanut.

Hienoa! Kiitos, että merkitsit tämän vastaukseksi.

Kuinka tyytyväinen olet tähän vastaukseen?

Kiitos palautteestasi, se auttaa meitä parantamaan sivustoa.

Kiitos palautteestasi.

What do you want to do ?
New mail

Laitoin toisenkin sivun millä ilmenee sama ongelma. Työvoiman vuokrausyrityksen sivu. Pääsivut/aloitussivut on ihan ok mutta kun kirjaudun niin sitten on tämmöstä.

Tämä ei auttanut.

Kiitos palautteestasi.

Hei mikkookko, 

Kiitos näistä lisätiedoista. Kuvakaappauksesi sisälsivät etu- ja sukunimen, joten yksityisyydensuojan suojelemiseksi suttasimme nämä pois. 

Testailin itse asiaa tuon ensimmäisen sivun kanssa itse. Kysyisin, että esiintyykö ongelma yhä sinulla? Tieto on tärkeää, sillä on mahdollista että sivustoa ylläpidetään jossain muualla kuin Suomessa ja ongelma esiintyi tästä syystä, joten tarkistaisin onko se korjattu. Itselläni näyttää siltä, että osassa välilehdistä suomen kieli näyttää sisältävän virheitä (kuitenkin vähemmän kuin lähettämässäsi kuvassa) ja sivun päivittämällä se palautuu normaaliksi. Tämä vaikuttaisi siltä, että ongelma piilee sivustossa eikä itse tietokoneessasi, mutta katsellaan miten asia etenee. 

Seuraavaksi pyytäisin sinua myös sivuston Asetukset-välilehdessä tarkistamaan, että olet asettanut kieleksi suomen. Tässä piilee mahdollisuus, että selain yrittäisi automaattisesti kääntää englantia tai jotain muuta kieltä huonolla menestyksellä. 

Ilmoittelethan taas näitä tarkempia tietoja ja palaillaan pian taas asiaan. 

Mukavaa keskiviikkoa!

Tämä ei auttanut.

Kiitos palautteestasi.

Hei mikkookko, 

Kiitos näistä lisätiedoista. Kuvakaappauksesi sisälsivät etu- ja sukunimen, joten yksityisyydensuojan suojelemiseksi suttasimme nämä pois. 

Testailin itse asiaa tuon ensimmäisen sivun kanssa itse. Kysyisin, että esiintyykö ongelma yhä sinulla? Tieto on tärkeää, sillä on mahdollista että sivustoa ylläpidetään jossain muualla kuin Suomessa ja ongelma esiintyi tästä syystä, joten tarkistaisin onko se korjattu. Itselläni näyttää siltä, että osassa välilehdistä suomen kieli näyttää sisältävän virheitä (kuitenkin vähemmän kuin lähettämässäsi kuvassa) ja sivun päivittämällä se palautuu normaaliksi. Tämä vaikuttaisi siltä, että ongelma piilee sivustossa eikä itse tietokoneessasi, mutta katsellaan miten asia etenee. 

Seuraavaksi pyytäisin sinua myös sivuston Asetukset-välilehdessä tarkistamaan, että olet asettanut kieleksi suomen. Tässä piilee mahdollisuus, että selain yrittäisi automaattisesti kääntää englantia tai jotain muuta kieltä huonolla menestyksellä. 

Ilmoittelethan taas näitä tarkempia tietoja ja palaillaan pian taas asiaan. 

Mukavaa keskiviikkoa!

What do you want to do ?

New mail

Moi!

Vika löytyi, se oli se kääntäjä. Eli edgen hakupalkissa oleva kielen kääntäjä yritti kääntää automaattisesti aina suomen kielelle. Klikkasin siitä kohtaa, näytä alkuperäinen, niin vika korjaantui heti.

Vika korjaantui samalla myös chromessa.

Kiitoksia paljon vinkistä !!

Tämä ei auttanut.

Kiitos palautteestasi.

Hei mikkookko, 

Kiva kuulla, että ongelma korjaantui ja että kyseessä oli kääntäjä eikä esimerkiksi haittaohjelma. 

On meidän ilomme auttaa, joten kerrothan mikäli tulevaisuudessa ilmenee lisää kysyttävää. 

Mukavaa viikon jatkoa!

Tämä ei auttanut.

Kiitos palautteestasi.

Kysymyksen tiedot

Edellinen päivitys lokakuuta 14, 2020 Tarkastelut (18) Koskee seuraavia: