Impossible d'acheter un jeu Xbox 360 rétrocompatible sur le Microsoft Store Xbox One - "Désolé, Votre compte ne permet pas d'effectuer ce genre d'achat sur Xbox.com."

[Translation - Unable to buy an Xbox 360 backward game on the Microsoft Store Xbox one- "sorry, your account does not allow you to make this kind of purchase on Xbox.com. "]

-------------------------------------------------------------------

Bonjour,

Je suis sur Xbox One S, je n'ai jamais eu de Xbox 360 mais j'aimerais acheter le jeu Deus Ex Human Revolution, un jeu x360 rétrocompatible qui est à un prix plus qu'avantageux :

http://marketplace.xbox.com/fr-FR/Product/DEUS-EX-HUMAN-REVOLUTION/66acd000-77fe-1000-9115-d802535107fa?noSplash=1

J'ai tout d'abord essayé d'acheter ce jeu depuis le Microsoft Store de ma XoneS, puis sur le site ci-dessus.. J'ai dans les 2 cas l'erreur suivante :

----------------------------------

[Translation - Unable to buy an Xbox 360 backward game on the Microsoft Store Xbox one- "sorry, your account does not allow to make this kind of purchase hello,

I am on Xbox One S, I have never had an Xbox 360 but I would like to buy the game Deus Ex Human Revolution, a game x360 backward which is at a price more than advantageous:

Http://marketplace.xbox.com/fr-FR/Product/DEUS-EX-HUMAN-REVOLUTION/66acd000-77fe-1000-9115-d802535107fa?noSplash=1

I first tried to buy this game from the Microsoft Store of my XoneS, then on the site above.. I have in 2 cases the following error:
XBOX.COM. "]

"Désolé, Votre compte ne permet pas d'effectuer ce genre d'achat sur Xbox.com. Veuillez finaliser cette transaction depuis votre Xbox."

Étant donné que je suis sur ma Xbox, ça sent déjà pas bon du tout cette histoire. En faisant plusieurs recherche, je suis tombé sur plusieurs pistes qui pourrait m'aider mais rien de bien convaincant :

- Il pourrait s'agir d'un problème de famille Microsoft, dans l'onglet famille de la gestion des comptes. Il se pourrait que mon compte soit considéré comme un compte enfant et qu'il n'ai pas la permission de faire des achats x360 autre part que sur un x360. J'ai donc suivi ces instructions : https://youtu.be/62YP0K-vcsw

et j'ai mis mon compte dans un famille en tant que compte adulte (j'ai créé un autre compte adulte pour inviter mon compte normal en tant qu'adulte). Ensuite, en me connectant sur Xbox.com avec le nouveau compte que j'ai créé, je suis allé dans les paramètres de confidentialité Xbox sur mon profil pour régler tout à "autorisé" pour le compte enfant qui du coup apparait dans la liste puisque que c'est un enfant géré par un compte adulte. Ca n'a pas marché, j'ai toujours le même problème. Il y a peut-être des étapes en plus à faire mais je suis complètement perdu et si quelqu'un peut m'aider il est le bienvenu.

- Cet achat ne peut être fait qu'à partir d'une Xbox 360, et là je suis bien embêté parce que je n'ai pas de Xbox 360 et je ne connais personne qui en a. Cette solution est donc totalement inaccessible pour moi.

- Il faut promouvoir le compte Xbox Live en tant que compte adulte dans les paramètres d'une Xbox 360 : et là je suis encore dans l'impossibilité totale d'essayer cette méthode. https://youtu.be/EHtihRnKALQ

- J'ai aussi contacté le support Xbox par chat qui m'a dit qu'il n'était possible d'acheter ce jeu que depuis une Xbox 360 mais n'a pas pu me donner aucun détail et je doute de cette méthode car de très nombreuses personnes disent que même comme ça, le problème peut être toujours présent. Je trouve tout cela assez étrange qu'il faille 2 consoles pour acheter un jeu.

Je commence donc à en avoir assez marre de chercher des solutions à ce problème qui me semble stérile et je viens vous demander si quelqu'un sur cette communauté pourrait m'aider, même un tout petit peu. Toute aide est la bienvenue.

VM

-------------------------------------------------------------------

[Translation - "sorry, Your account does not allow you to make this kind of purchase on Xbox.com. Please complete this transaction from your Xbox. "

Since I'm on my Xbox, it already smells bad at all this story. By doing several research, I came across several tracks that could help me but nothing very convincing:

-it could be a Microsoft family problem, on the Family tab of the account Management. It could be that my account is considered a child account and that it does not have permission to make purchases x360 abroad only on a x360. So I followed these instructions: HTTPS://YOUTU.BE/62YP0K-VCSW and I put my account in a family as an adult account (i created another adult account to invite my normal account as an adult). then, by logging on to Xbox.com with the new account I created, I went into the Xbox privacy settings on my profile to set everything to "ok " for the child account that suddenly appears in the list since it is a child managed by an adult Account. It didn't work, I still have the same problem. There may be some more steps to do but I am completely lost and if anyone can help me it is welcome.

-this purchase can only be made from an Xbox 360, and there I am very annoyed because I do not have an Xbox 360 and I do not know anyone who has. So this solution is totally inaccessible to Me.

-you must promote the Xbox Live account as an adult account in the settings of an Xbox 360: and there I am still in total inability to try this method. Https://youtu.be/EHtihRnKALQ

-i also contacted the Xbox support by chat who told me that it was possible to buy this game only since an Xbox 360 but could not give me any details and I doubt this method because very many people say quemême like that, the problem can be T Lways Present. I find it quite strange that it takes 2 consoles to buy a game.

So I'm starting to get tired of looking for solutions to this problem that seems sterile and I come to ask if anyone on this community could help me, even a little bit. Any help is Welcome.

Vm]

Info sur les problèmes communs avec l'achat de jeux Xbox 360 sur Xbox One peut être trouvé ici: http://bit.ly/1pK1QXq

----------------------------

[Translation -Info on common problems with buying Xbox 360 games on Xbox One can be found here: http://bit.ly/1pK1QXq ]

1 person was helped by this reply

·

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Info sur les problèmes communs avec l'achat de jeux Xbox 360 sur Xbox One peut être trouvé ici: http://bit.ly/1pK1QXq

C'est sur ce site que je suis allé voir en premier et mon problème n'est pas référencé. J'ai déjà dit dans le post que j'avais contacté le support et qu'ils n'ont pas pu m'aider. C'est bien pour ça que je viens sur ce forum pour poser ma question. Ce n'est pas la première fois qu'on me réponds simplement avec un lien du support et souvent, je pense, sans lire un mot du problème en question. Merci de m'avoir répondu, mais est-il possible d'avoir une autre aide que celle du support, qui ne suffit pas ?

------------------------------------

[Translation -
It is on this site that I went to see first and my problem is not referenced. I already said in the post that I had contacted the support and that they could not help ME. That's Why I come to this forum to ask my Question. It is not the first time that I have been answered simply with a link from the support and often, I think, without reading a word of the problem in Question. Thank you for answering me, but is it possible to have another help than that of the support, which is not enough?]

Sorry this didn't help.

Hi there Valentin,

Thanks for reaching out! I'm sorry to hear about the issue with purchasing on the Xbox 360 Marketplace.

I recommend to try this troubleshooting resource : Troubleshoot Xbox 360 Marketplace purchasing.

• The section "I'm getting the message "Your account is unable to make this type of purchase on Xbox.com. Please complete this transaction from your Xbox."
    • To resolve this issue, purchase or download the content on your Xbox 360 console.

Hope this helps.

Thanks for being a part of the Xbox Family.
Happy Gaming! ಠ‿ಠ

Sorry this didn't help.

Question Info

Last updated July 28, 2020 Views 1,436 Applies to: