GTA V startet nicht?

Hallo,

Ich habe ein Problem mit GTA V: Nach der erfolgreichen Installation, habe ich die Play-CD eingelegt, Es lud c.a. 30 Sekunden, dann kam eine Anzeige, die etwa so war: "Das Spiel wurde wegen eines Problems, des Speichergerätes neu gestartet. Sollten auch weitere Probleme auftreten, ersetzen Sie das Speichergerät und installieren Sie das Spiel neu." Diese Anzeige kam immer wieder. Nach dem Ich das Spiel neu installiert habe, kam die Anzeige immernoch. 2 Tage später, habe ich das System geupdatet und es hat auch nichts gebracht. Dannach habe ich das Spiel auf einen anderen Stick installiert. Immernoch diese Anzeige. Ich habe dan nochmal einen anderen USB stick benutzt, und es hat auch nichts gebracht (immernoch die Anzeige). Ich habe mir dann auch noch eine CD, von einem Bekannten geliehen. Es hat auch nichts gebracht.

Also liegt es wohl nicht an der CD und auch nicht am Speichergerät (Ich habe immer einen 16 GB Stick benutzt). Was aber seltsam ist: Der stick war immer fast komplett voll, obwohl das Spiel (GTA V / GTA 5) nur 7,7 GB für die Installation braucht. Nun weiß ich nicht mehr, was ich tun soll. Das System ist geupdatet.

Ich hoffe, ihr könnt mir helfen.

mit freundliche Grüßen

Lars

[Translation:
Hello

I have a problem with GTA V: after successful installation, I inserted the play CD, it invited c.a. 30 seconds, then came an ad that was like so: "the game was because of a problem, your storage device restart. If further problems occur, replace the storage device and reinstall the game." This indicator always came back. After which I have newly installed the game, the display was still. 2 Days later, I got the system updated and it has brought nothing. Then I got the game on another stick installed. Still this display. I have dan again a different USB stick uses, and it has brought nothing (still the display). Even a CD from a friend I borrowed. It has brought nothing.
So it is probably not on the CD and not the storage device also (I have always a 16 GB stick used). But strange: the stick was always almost completely full, although the game (GTA V / GTA 5) needs only 7.7 GB for installation. Now, I no longer know what to do. The system is updated.
I hope you can help me.
with friendly regards
Lars]

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 53 Applies to:

Verwendet Hey haben es Lars, nur um sicher zu sein, Sie nur Usb-Sticks zum download die Installation und nicht die HHD (Festplatte) richtig?

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Ja, aber jedes mal einen 16 GB Stick und im Laden wurde mir gesagt, dass es mit dem Stick funktionieren sollte.

Sorry this didn't help.

Hallo Lars!

Sorry to hear about all the frustration with this game. Just to be sure, do your USB drives meet the recommended requirements that Rockstar posted, including the read speed of at least 15mb/s? If the drive's read speed is lower than what's recommended, then that may be prompting the storage device issues. Can you try installing it to the console's hard drive instead? 

Sorry this didn't help.

I tried different sticks and all the same problem Occurred.

Sorry  for my Englisch!

Sorry this didn't help.

The stick I use currently meets all specified requirements: 16 GB, USB 2.0, read up to 15 MB / s, write up to 6MB / s

Sorry this didn't help.

Hi Score,

How much free space is left on the USB once everything is installed & updated? 

Also, the minimum read speed is 15mb/s, and your device is up-to 15mb/s? It sounds like it is just barely at the minimum, or slightly below it. 

I would suggest obtaining a faster USB, and seeing if that helps.  

Sorry this didn't help.