Deus Ex que en allemand, mauvaise surprise

Bonjour,

J'ai fait aujourd'*** mon 1er achat en ligne sur le xBox live en profitant de très belles promos. Mal m'en a pris, je m'en souviendrai. Ma console est en français, je suis dans une région francophone, tout est en française, pas de problème. je vois apparaître Deus Ex. Sur le site xbox.xh, je ne vois aucune référence quand à la langue. Je me connecte sur ma xbox pour l'acheter, et je vois en diagonale que le texte est en français, hop j'achète.

Mauvaise surprise au lancement du jeu : c'est de l'allemand uniquement! Je retourne relire le texte, et celui sur le xbox live (mais pas sur le site xbox.xh) précise que cette version supporte l'allemand. En gros je pensais que, vu que tout était en français dans la présentation, cela sous-entendait que cette version du jeu supportait l'allemand en plus du français. Visiblement non.

Alors je sais qu'il y a marqué qu'il n'y a normalement pas de remboursement de jeux achetés en ligne. Mais là je trouve qu'il y a un peu mauvaise indication, c'est en tout cas un procédé douteux de mettre en français en avant un jeu qui n'est qu'en allemand. En tout cas cela va fortement freiner mes achats de jeux en ligne. Je suis prêt à ce que l'on supprime le jeu de mon compte contre soit un remboursement soit un montant équivalent en points pour d'autres achats ; ou alors que l'on me fournisse le jeu en français. En tout cas je suis un peu surpris et déçu de tels procédés. Sans un geste commercial de Microsoft à ce sujet, il y a bien peu de chances pour que je continue les achats en ligne, afin d'éviter les mauvaises surprises déguisées. Pour une première expérience, on peut dire clairement qu'elle n'est pas bonne.

[Translation:

Hello

I did today my 1st purchase the xBox live online by taking advantage of great bargains. Badly I took, I remember. My console is in French, I am in a francophone region, everything is in French, no problem. I see appear Deus Ex. On the xbox.xh site, I see no reference when the language. I connect my Xbox to buy it, and diagonally, I see that the text is in French, hop I buy.

Bad surprise at the launch of the game: this is German only! I go back re-read the text, and one on xbox live (but not on the xbox.xh website) says that this version supports German. Basically I thought that, since everything was in French in the presentation, this implied that this version of the game was the German in addition to the French. Obviously not.

So I know he scored there that there normally is no refund of games purchased online. But I find that there is a little bad indication, it is in any case a doubtful process to French forward a game that is in German. In any case this will strongly curb my purchases of online games. I am ready to delete the game from my account against either a refund or an equivalent amount in points for other purchases; or while provide me the game in French. In any case I am a bit surprised and disappointed by such processes. Without a gesture from Microsoft on this subject, there is little chance so I continue shopping online, in order to avoid hidden surprises. For a first experience, can make it clear that it is not good.]

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 4 Applies to:

J'ajoute encore que, sur le site xbox, le jeu est annoncé en français : marketplace.xbox.com/.../66acd000-77fe-1000-9115-d802535107fa

[
Translation: I would add that, on the xbox site, the game is announced in French: marketplace.xbox.com/.../66acd000-77fe-1000-9115-d802535107fa]

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Hey tchernopuss! Sorry to hear about the frustration here. I'm afraid this isn't something we can help with here on the forums, you'll need to contact phone support to inquire. You can request a call easily by following the prompts on our contact us page!

At the least, this will help you remember to check languages before purchasing in the future! Hope the call goes well, definitely let us know if you've got any other questions. :)

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.