Dead Games

Português:

A industria dos games originais acaba de perder um grande comprador. Depois de algum tempo colecionando meus jogos trabalhando duro para pagar as vezes ate R$ 100, 00 em um lançamento, chego a um dia triste em minha jornada. organizando meus jogos e trocando algumas capas trincadas notei que um dos meus jogos "Forza 4" apareceu essa mancha preta por dentro, o game tem 2 discos e em ambos aparecem a mesma mancha. Com o coração partido em ter perdido um jogo fui fazer a revisão geral dos meus 110 jogos em midia e para piorar minha tristeza 7 deles estavam com o mesmo problema, inclusive jogos novos como GTA 5 e Halo 4, ambos jogava constantemente. Tenho em minha cabeça que isso eh problema das proprias empresas utilizando materias de baixo custo e de qualidade duvidosa na produção das midias, falo isso pois tenho alguns jogos como COD 2 e 3 e ambos mesmo antigos estão 100% e o GTA 5 que nao fez nem 6 meses que comprei ja foi pro LIXO. Agora onde fica minha vontade de pagar por um game original sendo que o mesmo pode dar propblemas que antes so ocorriam em midia piratas? Tenho uma pasta de DVDs gravados que tem anos que abri, fui verificar e todas estão 100%, ou seja, uma mídia barata em um lugar úmido sem nenhum tipo de proteção durou mais do que uma que paguei R$ 100,00 e não durou nem 1 ano.

Google Translate Ingês:

The industry of the original games just lost a big buyer . After some time collecting my games working hard to pay sometimes up to U.S. $ 100, 00 in a launch, come to a sad day in my journey . arranging my games and exchanging some cases cracked noticed that one of my games " Forza 4 " appeared this black spot inside the game has 2 discs and both appear in the same spot . Heartbroken to have lost a game I went to the overhaul of my 110 games media and to compound my sadness 7 of them were having the same problem , including new games like Halo 4 and GTA 5 , both played constantly. I have in my head that eh problem companies' own materials using low cost and questionable quality in the production of medias , say this because I have some games like COD 2 and 3 and both are 100 % same old GTA 5 and that did not even I bought six months already gone to TRASH . Now where is my willingness to pay for an original game is that it can give propblemas before pirates are occurring in media ? I have a folder of recorded DVDs that has years to open , I checked and all are 100 % , ie , an inexpensive media in a humid place without any protection lasted for more than one I paid U.S. $ 100, 00  and did not last even 1 year.

GTA 5 Image:

http://graficecia.com.br/gta5_dead.jpg 

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 1 Applies to:

*R$200, 00

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

I'm honestly confused here, you chipped your discs and are upset at Microsoft?  All DVDs regardless of manufacturer are just a thin sheet of metal coated in plastic.  They are all incredibly easy to damage.  Take better care of your property and this wouldn't happen.

Sorry this didn't help.

I do not know what criteria you are considering to say no take good care of my games, they are well maintained, have games 2005 well maintained and in good working order, now a game with less than 6 months, a problem that appears, is not to be quiet. Are not you working to pay for my games, so it's easy to come here and say something you do not know. If quality is poor I have every right to complain. If you do not want to help, not hinder.

Sorry this didn't help.

That looks 100% like the games were not stored safely. Almost looks like they got wet or possibly too hot somewhere. None of my discs have ever done anything like that. I keep them all in the cases on my game shelf. Seeing as how you said it has happened to several of your games. I would quickly figure out what you are doing wrong in storing your games.

Sorry this didn't help.

Thanks for coherent response. Heating problem is relative because I live in Brazil, here is hot just about everywhere, as a precaution I changed the place of storage to try to decrease the plague. What puzzles me is that I have games with more than 3 years in the same place and none of them had this problem since GTA 5, as you can see in the picture, was only a few months in the same place and already has the problem, the only thing that comes to mind is of dubious quality material.

Sorry this didn't help.

Judging from the image, I would say it is not the heat but the humidity.  On top of moving your games to a cooler place (if possible), perhaps storing them somewhere that allows for some circulation of the air. Perhaps if they are packed too tightly humidity cannot escape, leading to the damage?

Sorry this didn't help.

I replaced all the games of place, I noticed that in most of them have small dots of stains, I fear losing more games. If so I will have to immediately get rid of all games are collectors, I do not play often.

Seal all over again, would solve anything?

Sorry for the english, I'm Brazilian.

Sorry this didn't help.

not sure.

Sorry this didn't help.

Estou com o mesmo problema.

Possuo vários jogos do XBOX One e apenas o disco do jogo MINECRAFT apresenta sinais de oxidação.

Visto que tanto os jogos como o vídeo game são pouquíssimos usados, e os jogos sao todos armazenados no mesmo local e dentro das suas respectivas caixas originais,

só posso atribuir à qualidade das mídias o defeito apresentado.

Para quem é mais velho e viveu a época das gravações domesticas em CD e DVD , onde haviam diversas marcas de mídia disponíveis, era fácil observar nas mídias de baixa qualidade o processo de oxidação que acontecia depois de alguns meses, geralmente nas bordas do disco.

Google Translate:

I have the same problem. 

I have several XBOX One games and only the MINECRAFT game disc shows signs of oxidation.

Since both games and video games are seldom used, and the games are all stored in the same place and inside their original boxes, I can only attribute to the quality of the media the defect presented. 

For those who are older and lived through the age of domestic recordings on CD and DVD, where there were various media brands available, it was easy to see in the low quality media the oxidation process that happened after a few months, usually on the edges of the disc.

Sorry this didn't help.