Xboxen Fryser Sig.

Hallå där!

Det här är en sak som har varit problem månader tillbaka, men har blivit extremt nu på sistone.

Jag startade mitt xbox idag och den frös innan den ens var vid dashboarden. Så jag startade om den och samma sak hände. För några månader sen så hände det här väldigt sällan. Nästan inte alls. 

Iallafall, så när jag startade den för tredje gången så klarade den sig till dashboard. Jag passade på att ladda ner Backbreaker Vengeance (Trial Version) och xboxen frös efter bara en minut när jag testa spelet. Mitt xbox har också fryst pga vissa spel sedan månader tillbaka.

Startade om den för 4:e gången och klarade dashboard, men han bara att köra demot i 10 min.

Vad ska jag göra?

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 2 Applies to:

Verkar som om din xbox är på väg mot en så kallad Red Ring of Death, dvs ett hårdvarufel. Om du fortfarande har garanti kvar på boxen, så rekommenderas det att man tar kontakt med supporten och beställer en reparation (kan även göras ifrån xbox.com).

Om du inte har garanti kvar så blir priset lite högt enligt min mening, 1000kr om jag minns rätt, så då kan det nog vara bättre i långa loppet att införskaffa den nyare "Slim" versionen. Med tanke på att du då får det senaste inom xboxen, med större HDD, bättre hårdvara som radikalt minskar chansen för RROD, och allt detta med ny fin garanti.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Det här är fjärde gången som det händer (Räknar med den kommande RROD) och jag köpte min Xbox Oktober 2006. Så jag antar att min garanti är ute.

Jag fattar inte varför jag ska betala för något som inte är mitt fel.

Sorry this didn't help.

gå snabt till gamestop och sälj den och köp en ny det jorde jag sålänge den funkar i nån minut så godkäner dom den ;)

Sorry this didn't help.

Tror nog Alolo91 har löst bekymret vid det här laget. Men bättre sent än aldrig ;P

Sorry this didn't help.