Xbox360/720

Om dem nu gör en ny konsol, kanske vid namnet 720, så måste dem verkligen "överträffa" sig för att sälja bra, för 360 är ju just nu den mest överlägsna konsolen på marknaden. Det man kanske skulle vilja ha är kanske att kunna lägga in spel direkt på hårddisken och slippa byta skiva tex. Tror det dröjer ett tag innan vi får se en ny konsol men när den väl kommer så kommer den nog både bli jä***gt dyr och förhoppningsvis värd priset om dem nu "uppgraderat" 360...

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 9 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Är det bara jag som reagerar på när (PC) människor svarar till oss konsoll ägare att vi inte har lika bra grafik som Pc har, tex Bf3, skulle då bara vilja påstå detta, ta en Pc och sätt i ca: 7års gammal hårdvara som det är i Xbox360, Ps3 och ens försök kunna få lika det bra som det är på konsollerna idag =))), är konsoll lirare från dagen jag märkte Xbox360, fasen vad skönt att slippa kolla systemkrav hehe

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Och åter kom den förbaskade Blu-rayen. Den är så oehört onödig och dyr. Inget jag vill använda till nästa Xbox.
*EDIT - Skulle gå bra med en ny sorts VHS ;D -Joke-

Sorry this didn't help.

Blir kanske lite av en spammare idag, men kunde inte låta bli att även påminna Tabbe om en sak till, Xbox 360 kan ju köra en hel del av Xbox 1 spelen, och Xbox 720 ska kunna köra alla Xbox 360 spel.

Vad hände med ps3an ? Ps2 stödet togs bort, och ps4 ska inte kunna köra ps3 spel,

det är ytterligare ett mycket stort minus för playstation.  Så nog är Xbox det bästa valet, no doubt about it.

Sorry this didn't help.

Har läst att även ps3 ägare har råkat ut för Fifa 12 bedragare också, så det är inte bara Xbox ägare som råkat illa ut.

Man skulle nog ta och se till att ändra sitt Xbox konto lösenord lite oftare.

Sorry this didn't help.

[quote user="Tabbe"]

Personligen tycker jag inte att Xboxen är den bästa gaming konsollen, eftersom de stoppar in mer och mer skit i lådan och tar samma pris för alla, oavsett om du kan använda det eller inte.[/quote]
Å andra sidan har priset på "Gold" inte stigit under dom senaste åren efter allt nytt som tillkommit (även om vi i Sverige bara kan utnyttja hälften av dom tjänster som Xbox LIVE har att erbjuda sina guld-medlemmar).

Sorry this didn't help.

Fifa 12 skandalen är inte så mycket MS fel, vad man läst så är det via EA som folk lyckas lura ut folks xbox konto uppgifter,

och tillvägasättet är det att folk helt enkelt lirkar lite med EA, kontaktar dom och uppger typ till att börja med att dom glömt sin mail som är bunden till EA kontot, och den mailen är ju också oftast bunden till xbox kontot,

då har folk fått reda på en mail, sen så lyckas folk få reda på säkerhetsfrågor som är bundna till EA kontot som i sin tur leder till att folk får reda på lösenord,  och återigen så har många samma lösenord på sitt EA konto som på sitt Xbox konto.

MS skulle aldrig så lättvindligt släppa ut information om konton såsom EA har gjort, och förmodligen fortfarande gör.

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk, och i det här fallet så är det faktiskt EA som är den svaga länken,

En kompis till mig har råkat ut för det här Fifa 12 fenomenet, och fick sitt konto stulet, men lyckades ta tillbaks det, det var en snubbe i england som snodde min polares xbox konto, och puckot hade börjat lira Fifa 12 och även köpt tillägg till spelet för min polares ms points.

För övrigt så fick iaf min polare ersättning, och det genom 6 månaders guld pålagt sitt konto.

Sorry this didn't help.

Kan hålla med om att handkontrollen är lite liten och att uppdateringar är alldeles för slöa.

När det gäller säkerheten var i alla fall de tillräckligt snälla och gav något tillbaka för det och förbättrade allt avsevärt mycket mer.

Vad har M-soft gjort i samband med Fifa 12 skandalen ? De fortsätter att förneka och endast få får sina pengar tillbaka.

När det gäller Gold respektive Plus medlem, så Gold är ett måste och ger inget tillbaka, medans Plus är ett val och har gett mig massvis med minigames, många arcade games och till och med några Full games som tex.Burnout Paradise.

Bryr mig inte om Webläsare, Youtube, TV eller liknande i en spelkonsol, det har jag PC respektive TV till för det.

ME 3 är gjort i första hand för just Xboxen, därför finns ME 1 bara på Xboxen/PC.

Jag misstänker att mer skit kommer kastas in i nästa generation och vi ska betala för ännu fler tjänster som mer eller mindre bara kan utnyttjas i USA.

Det är en spelmaskin, inte multimedia maskin, men så är det när man vill ha hela marknaden.

Sorry this didn't help.

Glömde en viktig  sak till, multiplattforms spel, vilket alltför ofta är en mindre katastrof på ps3, Mass effect 3 hackar sig fram på 20 fps, Skyrim var ruskigt trasigt, drakar flög baklänges medmera, så storspel som är multiplattform funkar oftast bäst på Xbox 360 .

Och det lilla som kallas storspel på ps3 klarar man sig utan,

Forza blev utsett till världens bästa bilspel av en ening kritikerkår, och det kan man lugnt hålla med om eller ?  Och spel som Red Dead Redemption blev ju en aning snyggare på Xboxen men det spelar ju ingen större roll  ;)

Sorry this didn't help.

Tycker tvärtom, tycker Xboxen är den bästa gaming konsollen, har haft ps3 och bara en sån sak att behöva instalera och sen uppdatera  spel med flera hundra megs uppdatering tar både tid och är tärande och fyller hårddisken relativt fort.

Handkontrollen är till för babyhänder och sen är ju säkertheten så bra, alla konton hackade, nej så jag tror jag fortsätter och betala för online funktion på Xbox och därmed får en bättre säkerhet + att man får dedikerade servrar, bättre voicechatt medmera, för övrigt så är ps3ans weblläsare ingen höjdare, en webläsare på 360n eller 720 lär bli avsevärt bättre.

Sorry this didn't help.

Personligen tycker jag inte att Xboxen är den bästa gaming konsollen, eftersom de stoppar in mer och mer skit i lådan och tar samma pris för alla, oavsett om du kan använda det eller inte.

Den nya Xboxen som kommer 2013-2014 kommer ha ännu mer av allt detta skräp och försöker bli som en PC med Webbrowser och allt annat skräp.

Webbrowser ska eventuellt komma redan till 360, vilket som säkert bara öppnar upp Live konto ännu mer än vad de redan är.

"Hackers" come on in...

Sorry this didn't help.