Xbox Synkat till Dator, funkar ej -.-'..

Tjenare alla, Jag har innan kunnat starta upp min filmer, musik o kolla på bilder via xboxet, Men efter jag formatera min dator så kan jag inte hitta min dator :/ Vet inte om det är någon inställning men jag har kollat dem flesta inställningarna på xboxet/datorn men vet så klart inte om jag missat ngt.... Jag har kollat på Microsoft egna guider osv... men hjälper inte, Det jag nu menar är om man går via "Video Player> sen har du 4 alternativ att välja bland dem är Download Videos, Current Disc, Portable Device och Computer. Går jag sen vidare på Test connection Sen Wired Network som jag nu har både till Datorn och Xboxet ifrån routern Sen vidare in på "Network Settings" sen ska man ta Test PC connection, men min dator kommer inte med i den listan, men det roliga är att min brors dator kommer med där :S ???? men min gör inte det alls... och innan jag formatera min dator så hade jag inte gjort några speciella inställningar för att det skulle funka på datorn men funka ändå... så någon som kanske vet varför det inte funkar :/ ?

Tackar så mycket för kommande svar! :) 

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 0 Applies to:

Hey Bol!

Innan du formaterade din PC's hårddisk använde du Windows Media Player 11 för att streama musik och film från din PC till xboxen? I sådana fall så behöver du "dela ut" (Media Sharing) det programmet och lägga till din Xbox i listan över delade enheter. Eller har du tidigare använt dig av Windows Media Center? I sådana fall behöver du ta bort den befintliga anslutningen i såväl i datorn som i xboxen.

Posta tillbaka och berätta hur det går.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Ladda ner programmet Tversity: http://tversity.com/

Alltid streamat via det från dator till xbox.

Allt du behöver göra efter installation är att högerklicka på mappen du vill dela och välja "dela med tversity".

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.