xbox movies

Hei!

Jeg hadde den brilijante ideen om aa faktsisk kjöpe meg en film via xbox live. Et strengt talt glimrende tilbud, da jeg foretrekker aa se film direkte fra tv'en uten aa väre nödt til aa ha en stor dvd-boks staaende hjemme (etter 10 aar med aa ha "samlet" dvd-er til bursdag, jul og andre anledninger begynner det aa bli saa mange av dem at de ikke bare kan väre hvor som helst). Tenkte at det selvfölelig skulle väre mulig aa laste ned filmen til min personlige datamaskin ogsaa, som ville gjort at jeg for eksempel kunne ta med meg filmen til en venn og se den der (litt lettere aa ta med seg en ekstern harddisk, enn aa drasse med seg en stor xbox). I tillegg begynner harddisken paa xboxen aa bli litt full, og ville gjerne slette filmen fra xboxen, sik at jeg kan frigjöre plass til annet innhold.

Til min store skrekk fant jeg ut at det ikke virket som om dette var mulig. Paa den tyske siden for xbox movies er det en knapp som heter "last ned", men denne eksisterer ikke paa den norske siden. I tillegg kan jeg heller ikke laste den ned fra den tyske siden uten aa maatte betale for filmen en gang til. Spörsmaalet mitt er derfor om det bare er jeg som er tilbakestaaende, slik at det er fult mulig aa laste ned filmene man har kjöpt via xboxen til sin egen datamaskin, eller om dette er noe som paagaar i den byrokratiske möllen for aa gjöre dette mulig?

Ellers synes jeg muligheten for aa leie filmer via xbox er helt prima, og et svärt godt alternativ for oss som ikke vil laste ned ulovlig, men som ogsaa er for late til aa finne og dra til en utleiebutikk.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 0 Applies to:

Okey, det staar at man skal kunne spille filmer man har kjöpt paa xboxen og windows 8. Noen som har erfaring med dette. Blir filmen bare streamet, eller blir den fysisk lastet ned, og kan spilles av i en hvilken som helst mediespiller (ergo mulig aa spille av i et annet operativsystem). Blir den laast til din bruker, som gjör at man bare kan se den saa lenge man er tilkoblet internett med den brukerkontoen som betalte for den. Har ikke windows 8 selv, men tenker jeg skal oppgradere en gang i fremtiden. Vil i saa fall vite hvilke begrensinger kjöp av filmer fra "xbox filmer" har. Fordelen med at ting er digitalt er at det skal väre mer mobilt. Det er ikke lettere aa drasse med seg en data enn en dvd (vet at dvd-er er digitale, men disse er kopibeskyttede, hvilket gjör de nöyaktig like mobile som en vhs)!

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.