Xbox Live en Downloads erg traag doorgaans? SmartGlass App?

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een Xbox Slim 250GB met Xbox Live Gold. Deze is draadloos via mijn Apple TimeCapsule Router aan het standaard UPC modem (20MB Internet) gekabeld (deze gaf al de volle up- en download speeds weer via allerlei pc programma's).

Hoewel alle Netwerk tests (in Xbox Instellingen) geen problemen tonen, vind ik dat de internet functies allemaal erg traag zijn. Veel spel updates of downloadbare apps doen er uren over, en Xbox Music moet meestal lang "nadenken" voordat er muziek uit komt.

Inmiddels heb ik een vast IPadres toegekend (10.0.1.45 / 255.255.255.0 / 10.0.1.1) met alle bekende TCP en UDP poorten geopend:

Xbox Support site:

"Voor Xbox LIVE moeten de volgende poorten zijn geopend:

• Poort 88 (UDP) 
  • Poort 3074 (UDP en TCP) 
  • Poort 53 (UDP en TCP) 
  • Poort 80 (TCP) 

Opmerking Als u niet **** chatten via Video Kinect, moet u wellicht poort 1863 (UDP en TCP) openen."

Na dit getest te hebben heb ik de Xbox ook al ingesteld op een IP van 10.0.1.253, de "standaard host/default host van mijn router).

Het maakt eigenlijk geen verschil, alles werkt wel (doorgaans) maar is traaaaaaag....

Los hiervan krijg ik via geen enkele smartphone of tablet (Apple) verbinding via SmartGlass, waarvan ik heb gechecked dat ik dezelfde login gegevens gebruik als mijn XBL account. 

Iemand nog ideeën?

Bedankt,

Paul.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 7 Applies to:

Als ik het zo lees ziet het allemaal best uit maar er is een vertraging in de verbinding, lijkt het mij dat misschien de firmware geupdated moet worden van je router (en eventueel modem van UPC maar daar weet ik nix van verder hoe dat bij hun werkt of de klant dat moet doen, of dat het automatisch verloopt) Als de poorten gewoon al als 'open' worden weergegeven met bewijze van upnp enabled (neem ik zo even aan wat je eerste settings waren) dan mag je er van uit gaan dat dat in ieder geval goed staat.

Een 2e iets wat ik me kan bedenken, hoewel je de xbox nog niet zo lang hebt, is de system memory even legen. Niet dat ik denk dat het nodig is, maar met name zit ik te denken dat er nog wat oude bestanden kunnen staan die corrupt zijn geraakt na de update van laatst op 27 november mocht je em al langer hebben dan dat.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.